Vi brädfodrade huset sommaren 2010 men lät den gamla trappen vara kvar. Dock ommålad. Vi har tänkt snygga till framsidan och vill göra en uteplats på vänstra sidan av trappen.. Behöver hjälp!! Stensättning eller trä-däck? Hur ska trappen se ut? Funderar också på om man ska gå upp rakt framifrån (som på bilden) eller från höger sida, det är därifrån man kommer in på vår tomt.. Tips??
erila, 2010-12-12
Tror det skulle bli snyggt att ha en trapp som svänger åt alla håll, vet inte vad de kallas? Men som en halvcirkel. Och kanske ett tak ovanför. Sedan skulle ju stensättning bli riktigt fint, med lite buskar runt om.
elinn, 2010-12-13
jag har också varit inne lite på det spåret.. Svårt det där.. Just nu känns framsidan på huset ganska trist.. Hmmm, hinner fundera en del innan det blir vår;-)
Marme, 2010-12-13
Vad fint huset blev i grått och rött- älskar den kombon, tyvärr gör inte min sambo det så det fick bli grått och vitt hos oss men en röd dörr blev det i all afall! Vi står också i valet och kvalet avseende entré. Vi har parkering och ingång till vänster om huset framifrån sett men ska bygga om vår trapp i sommar så att man kan gå upp både framifrån (där det fockså finns en gång medn grind till gatan) och från sidan. Vi hade tänkt uteplats på höger sida om trappen men vill inte offra ljuset i källaren då vi i så fall måste bygga för ett fönster, så det är en stenrabaatt där nu. Med uppgång på trappen från två håll tänkte vi dels på utrymmet, att dte inte bir så trångt och dels på att det känns mer välkomnande. Framför huset på vänstersidan kommer vi nog lägga en stengång med grus runtom för att få det lite mer levande.
elinn, 2010-12-14
Men ni har ju jättefint med grått och vitt:-). Ibland önskar vi att vi tagit det, men eftersom vi har röd-brunt tegel på kortsidorna så tyckte vi rött skulle bli bra.. Men än så länge ser vårt hus rätt trist ut.. Får försöka piffa till utsidan så fort det blir vår och varmare:-).
Va mysigt ert hus blivit, kanonfint!! Ni har ju fina rabatter vid huset och bara det blir ju ett kanonlyft.. Till skillnad från våra vildvuxna kärring-buskar;-).. Hihihi.. Ha det bra:-)
Marme, 2010-12-14
Ni får nog till det, som du sa - det blir stor skillnad ju mindre som är gjort från början liksom! Stort lycka till, jag längtar till våren redan...