Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Trist vardagsrum

Maggie

Maggie SE

Publicerat för ungefär 12 år sen
Följ

Så ser det ut hos oss, det enda jag verkligen gillar i rummet är våra gardiner

hewik

hewik, 2010-12-05

Golvet är väl helt underbart ... parkett i (fiskben kanske de heter).... vårdar man ett parkettgolv så är det hur fint som helst.

Och så undar ja me, vad ni vill ha tips om ??

Så som Jolly skriver... en rejäl matta , kanske en stor rya i någon läcker färg, eftersom resten är ljust och lugnt. En fondvägg kan vara läcker i någon lite mörkare färg eller med mycket mönster, eller dekorera den vita väggen med någon fin väggdekor ( klistermärke )

sparris

sparris, 2010-12-05

Känns det inte läskigt att sitta i soffan och ha ryggen mot fönstret? Personligen skulle jag känna mig en aning otrygg. :O

I övrigt: ja! Matta! Ja! Något som håller ihop soffbord/sittgrupp så den inte ligger som en båt på öppet hav. :)

annsv

annsv, 2010-12-06

Grattis till en fantastiskt rum att fylla! Härligt! Här kan du ju vräka på som sjutton!
Gardinerna ser ju snygga ut,ja. Kanske kan du använda dig av färgen längst upp,ta upp den i resten av inredningen kanske? Större bord? Byrå? De är ju mysigt med ljus tycker jag. En stor kandelaber på golvet? Upp med tavlor. Kanske välja ett tyg du gillar och hänga upp? Man kan ju ganska lätt göra en tavla av de.
Lycka till!

Maggie

Maggie, 2010-12-07

Golvet är tyvärr ganska slitet, inte på ett fint sätt utan bara riktigt slitet och det värsta är ju den gulaktiga färgen. Tyvärr så vägrar hyresvärden göra något åt detta. Fiskbensparkett är bara fint när det är i bra skick, tyvärr.

Maggie

Maggie, 2010-12-07

Ja, i stort skulle jag vilja ha mera färg i rummet och är osäker på hur jag skall placera de möblerna vi redan har.

Bokhyllan har jag precis "omplacerad" till makens "man cave" för den var ful som bara den och nu vägrar maken köpa en som är finare, men å andra sidan vet jag inte ens vilken bokhylla jag skulle vilja ha och vart den ska stå.

Skulle också vilja ha ett matbord i rummet, samma sak här - vart ska det.

Samma sak med taklampan - vill ha en ny, men uttaget sitter ganska konstigt nära fönstret och vi får inte borra i taket. Får inte heller måla hur som helst utan måste använda hyresvärdens färger som är barnrums-rosa, blått och grönt och gult och ett slags persika-terracotta, alltså färger som varit fina någon gång runt 1990. Tänkte hänga upp tavlor men fick slut på ideer efter den där lilla IKEA-Picasson. Har aldrig varit förtjyst i tavlor och vet inte hur man väljer och placerar sånt.

Jag är nog inte van att bo "stort",har aldrig haft så stora problem att inreda.

country-karin

country-karin, 2010-12-07

Funkar det att ha matbord framför fönstret? om lamputtaget till taklampan sitter där kan det vara praktiskt att ha bordet under + att det är trevligt att sitta vid ett fönster när man äter. Jag skulle satsa på ett stooort bord med många stolar nya lampor och överdrag till soffan och fåtöljen. Känns väggarna kala kan man kanske sätta upp bokhylla längs hela ena väggen. matta och gröna växter piggar alltid upp.

Soffetott

Soffetott, 2010-12-13

Tyger är också jättesnyggt att ha på väggarna och ett bra tips om man inte får måla! Eller stora canvastavlor med mycket färg

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2023

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons