Det har du så klart rätt i - tack! Det känns inte så mycket "jag" att tapetsera snetaket sådär... Men det är en bra idé. Har dock hittat en svartvit marimekko tapet jag vill ha nu. Vad tror du om att tapetsera väggen som idag är brun? Det står mellan den och "dörrväggen" nu. Där den bruna väggen är kommer det att stå ett ganska långt skrivbord. Och min läshörna kommer även vara mot väggen där. Dock är Stolen/fotöljen jag tänkt köpa svart med vita ränder, så vad tror du, blir det konstigt att ha två mönster "på" varandra? :)
Vi har frågat hyresvärden och det ända vi får göra är att byta handtag på köksluckorna och måla. Finns det andra lösningar för att piffa upp en riktigt tråkig köksbänk?
Vet du om man kan, och om man behöver någon speciell färg för att måla den invändiga i öppna spisen? Tror du att det skulle bli bra? Som du ser på bilderna ser det fruktansvärt slitet ut.
Den öppna spisen behöver blockljus i olika höjder som flera andra har sagt, och om det finns utrymme så köp en fårskinnspläd och lägg framför så förstärks myskänslan jättemycket! Den bruna väggen ser ganska mörkgrå ut på bilderna och det är faktiskt väldigt fint, så det kanske är en idé :)
Lägenheten är underbar! Spelar ingen roll att den är liten då är det en bra möjlighet att använda någon fin platsbesparande lösning. Jag har läst en intressant artikel här: https://futonota.se/blogg-10-mikrohus-fran-hela-varlden-du-skulle-onska-att-bo-i och tänker också att skapa något "mikrohus".
I alla fall kan fällbara hyllor och olika transormerbara sängar vara något att titta på.
Sida 2 av 2:
SaraHelena, 2010-11-12
Det har du så klart rätt i - tack! Det känns inte så mycket "jag" att tapetsera snetaket sådär... Men det är en bra idé. Har dock hittat en svartvit marimekko tapet jag vill ha nu. Vad tror du om att tapetsera väggen som idag är brun? Det står mellan den och "dörrväggen" nu. Där den bruna väggen är kommer det att stå ett ganska långt skrivbord. Och min läshörna kommer även vara mot väggen där.
Dock är Stolen/fotöljen jag tänkt köpa svart med vita ränder, så vad tror du, blir det konstigt att ha två mönster "på" varandra? :)
SaraHelena, 2010-11-12
Vi har frågat hyresvärden och det ända vi får göra är att byta handtag på köksluckorna och måla. Finns det andra lösningar för att piffa upp en riktigt tråkig köksbänk?
SaraHelena, 2010-11-12
Tack för bra idéer :)
SaraHelena, 2010-11-12
Vet du om man kan, och om man behöver någon speciell färg för att måla den invändiga i öppna spisen? Tror du att det skulle bli bra? Som du ser på bilderna ser det fruktansvärt slitet ut.
Modernretro, 2010-12-30
Skulle man inte kunna byta köksluckor om man vill? Kan ju spara dessa och sätta tillbaks om man flyttar =)
Inredningskaos, 2011-01-02
Den öppna spisen behöver blockljus i olika höjder som flera andra har sagt, och om det finns utrymme så köp en fårskinnspläd och lägg framför så förstärks myskänslan jättemycket! Den bruna väggen ser ganska mörkgrå ut på bilderna och det är faktiskt väldigt fint, så det kanske är en idé :)
/iris
Sara9877, 2019-10-22
Jag köper alltid mina doftljus här https://www.doftljusexperten.se/
Blir superfint som dekoration
gaendevilse, 2020-01-10
Lägenheten är underbar! Spelar ingen roll att den är liten då är det en bra möjlighet att använda någon fin platsbesparande lösning. Jag har läst en intressant artikel här: https://futonota.se/blogg-10-mikrohus-fran-hela-varlden-du-skulle-onska-att-bo-i och tänker också att skapa något "mikrohus".
I alla fall kan fällbara hyllor och olika transormerbara sängar vara något att titta på.