Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Hjälp med hopplöst tv rum

eva82

eva82 SE

Publicerat för ungefär 10 år sen
Följ

Ja och min sambo har ett hemskt rum här som ni ser. Det skall vi använda som tv rum men de känns hopplöst. Det dels är en trappa i vägen, samt en dörr till banens rum som strular till de. Rummet är litet så någon stor soffa får inte plats pga placeringen av dörren.
Alla möbler skall väck och in me nya. Ja skulle bli glad om nån här kan tipsa om hur man skall möblera detta rum smartast!

Tack på förhand

iceflower

iceflower, 2010-10-28

hejsan
det var verkligen ett svårmöblerat rum. Vet inte hur stort rummet e egentligen men det hade kanske gått att ha en liten soffa med schäslong, ikea har ju fina och små soffor ex karlstad el helt vanlig ektorp som oxå finns i 2 sitsig. Jysk har oxå små soffor med schäslong. Jag hade nog testat att ställa soffan från väggen och ut i rummet, från början efter dörren till barnens rum, om du förstår vad jag menar? På så sätt blir det en liten gång bakom soffan där man går till barnens rum och det känns helt plötsligt luftigt vid fönstret. Om ni har råd så köp en platt tv och sätt på väggen där du har tv-n nu och så bara en låg och kort typ tv-bänk el nån byrå av nåt slag som kan svälja allt från dvd spelare till annat som hör till tv, men se till att den e låg för har du en sån hög som du har nu ser det bara intryckt och klumpigt ut. Ha bara ett litet, gärna runt soffbord, tar inte så stor plats och känns luftigare med ett runt. Skippa fåtölj då rummet inte alls e stort, vet inte hur gamla dina/ditt barn e, men satsa på lite stora och små myskuddar att ha på golvet, kan tom sy i nån ögla/krok så kan man förvara kuddarna på krokar på väggen under trappan sen finns det ju även såna säckar du vet me bönor, beanbags el vad dem heter, såna kan man oxå ha, så det blir mer sittyta om nu inte soffan räcker till med tanke på att ni inte kan ha för stor. Sen väggen mittemot trappan kan du ju sätta upp tavellister, där du kan sätta tavlor el foto. Något som även hade varit snyggt e ju och ha en fondvägg, livar upp rummet lite. Sen bara på med en mysig matta, där du även kan matcha med samma färg i kuddar till soffan el dem du eventuellt kanske kommer ha som myskuddar på golvet. Sen några härliga Panellängder i linvoile, finns på ellos.se, något som e fint e att sätta några stycken panellängder omlott. Kanske något fint väggord och lite fina ljusstakar/ljuskoppar
Om det går, hade jag målat trappan vit, och ska ni slå till stort så kanske målat trappstegen i brunbets. Hoppas det hjölpt lite! mvh marika

eva82

eva82, 2010-10-28

Tack så jätte mycket!!! Ja har noll koll på sånt här. En 3-sitsig ektorp har ja funderat på då ja inte hittat någon mindre. Jag vill ha det ombonat och mysigt älskar lantlig stil så dina förslag var toppen!!! En platt tv är inhandlad idag faktiskt=) Nu får ja leta efter en bra tv bänk.
Jag har en hall me som är ännu konstigare haha.!
Tusen tack igen

Velouria

Velouria, 2010-10-29

Inte helt lätt utan att veta måtten på rummet heller, men jag skulle satt en större/längre soffa (så stor som rummet tillåter utan att det ser dumt/klumpigt ut) längs väggen där fåtöljen står nu och sen valt en tv-bänk på hjul som lätt kan flyttas och vinklas efter behov, t ex Bestå från Ikea. Och vill ni ha något soffbord, satsa på något mindre och runt bord som inte kommer ivägen. En matta tycker jag saknas också, för att göra det mer hemtrevligt.

Behöver ni fler sittplatser, tänk sittpuffar och liknande som också lätt kan flyttas och t ex förvaras under trappan när de inte används. Tänk inte att något måste ha en fast placering i rummet, t ex att tv:n måste sitta på väggen, utan gör det mer flexibelt.

Om ni hade möjlighet att flytta dörren till barnens rum, till andra änden av väggen vid trappan, kanske det skulle kunna göra rummet lite lättare att möbler, t ex med en hörnsoffa vid fönstret.

ninnisthlm

ninnisthlm, 2010-10-30

Som föregående talare skulle jag nog ställa den större soffan längs väggen där fåtöljen står. Fåtölj där stora soffan står nu och köpa ett litet nätt soffbord, tex brickbord eller satsbord. Tvn skulle jag fästa (tänker platt-tv) på väggen under trappan. För att behålla rymd i rummet och inte belamra det med möbler skulle jag avstå från tvbänk eller satsa på så liten och nätt möbel som möjligt om ni behöver få undan dvd-spelare och sånt.

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2021

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons