Kattlådan tar upp allt. Vi har ett litet badrum och det ligger sand överallt som vi måste borsta undan hela tiden. Den ena katten är rätt stor så funderar på att köpa en kattlåda med tak, större modell med större ingång. Men jag vill kunna utnyttja denna hörna till att lägga handdukar, sätta ljus osvosv....
Har funderat på allt från ikeas köksskåp till Ikeas Expedit. Men faktum kvarstår, det måste finnas plats under för deras kattlåda.
Vill ha tips hur ni skulle gjort. Jag har snuvat in mig på ett spår som inte funkar hur jag än vrider och vänder på det. Som ni ser är det ett rätt litet utrymme och det måste finnas lite svängrum för duschdörren. Kaklet är 10x10...
akerspoket, 2010-10-24
Jag har ett kattlådehus till Peps, med en rejäl trasmatta framför. Mattan samlar upp i princip all sand, så den är bara att skaka av och dammuga golvet ett par gånger i veckan. Tvättar mattan nästan varje gång jag har tvättid ca var fjortonde dag, och har en matta att byta av med vid behov.
lindiz123, 2010-10-24
Djuraffärer har lådor med tak som är trekantiga...jag hade själv en sån i mitt förra badrum....dom e perfekta...men behåll mattan ändå för att samla upp gruset
Vanadis, 2010-11-01
Satt precis och sökte idéer om hur man kan göra med den trista lådan. Såg en idé här http://www.styleroom.se/album/14117. Det är inget som skulle funka i ditt badrum? =)
Huslusen, 2010-11-02
Den idén var ju jättebra! Det skulle nog funka!
Vi har annars börjat kika på låda med lock, fast större modell då ena katten är lite större av sig :)
Huslusen, 2010-11-02
Det är inte mycket mer än den hörnan som finns. Sen är det toalett och handfat = litet badrum.
Men vi ska testa med kattlådehus, lite större och se om det blir bättre.
lin22, 2010-12-30
Hejsan..
jag har också en katt och jag tycker en kattlåda med lock är mycket bättre en en utan. Så de skulle du skaffa och sen ha kattmattan framför lådan så får du kanske lite mer plats vid duschen..
Hoppas det löser sig..