Har precis klippt till på en mysig liten 2a i gamla masthugget, göteborg. Det föranligger stort renoveringsbehov och med detta behöver jag er hjälp!
Jag hoppas på att kunna plocka fram och bevara den gamla patinan i lägenheten samtidigt som den känns fräsch och gammal-modern..
Vilken stil bör jag välja? (huset är ett gammalt landshövdingehus byggt på 30-talet.) Ska man bevara 30-tals stilen?
Planlösningen och köket är mina två stora funderingar.
country-karin, 2010-10-22
Har du en gammal sovrumsdörr som du vill spara så går det att göra om en sådan till skjutdörr, det kan bli riktigt bra, jag har sett flera exempel på lyckade sådana. Kan behövas en bra snickare och varning för att ändra för mycket i gammeldörrens proportioner om den har speglar. Plocka fram gamla trägolv är alltid fint!
vackrastevita, 2010-10-23
Du behöver inte imporetera fr tyskland för att få tag på smeg- elgiganten har dessa produkter samt billiga kök i samma kvalitet som ikea (det heter epoq och är kök som dom använder tex i simon och thomas, arga snickaren mm) Jätte fin lägenhet annars!
miloo, 2010-10-23
Om det inte fixar sig med klinker i badrummet går det så länge att löra med färg, finns färg för plastmattor i badrum, att slänga dit en svart färg gör det ju iaf lite frächare så länge. Sen tycker jag definitivt den nya planlösningen är bättre än den gamla. Gör köket först och bestäm skjutdörrarna efter det då dessa är i samma "rum" och ska passa ihop lite. Därimot gillar jag inte det typiska kaklet i köket, tycker detta enbart passar i badrum. Vill man ha kvar det kan man iaf måla över dom gråa skarvarna med vit färg ist. Just köksluckor spelar nog ingen roll, är mkt handtagen och det runtomkring som gör själva stilen och känslan. Men lycka till kommer nog bli superbra i slutändan..
fabriksflugan, 2010-10-30
jag älskar det köket! skulle låta vara luckorna som de är men byta ut kakel till ngt modernt o coolt, sen kylskåpet till annat, stilrena bänkar.
allt annat är så fräscht så svårt att bara renovera så där, jag som älskar bevara den 30/40tal-inredningsstilen
Hencopenko, 2011-01-20
Helt rätt att bevara köket!