Hej! fint rum med möjligheter:) Min första tanke var att det är stora fina fönster och jag skulle nog flytta soffan till den andra väggen där mat bordet står, samt om det går flytta utemöbeln längre ut så att alla fönster blir fria. Väggen rakt fram där skänken står skulle jag ställa matbordet "men inte helt upptryckt mot väggen" och ovanför skulle det vara fint med en jätte stor tavla, med färger som ni gillar och som går igen på kuddarna/filtar i soffan. (jag gillar porträtt) kolla in voala här på styleroom tex:) men det ska vara större tavla än dessa storlekar. Ovanför tavlan skulle det vara fint med en liten belysning, eller en tavla med belysning bakom. En stor mjuk enfärgad matta under soffbordet, eller matta av koskinn " beroende på vilken stil man vill ha". Skänken skulle jag ställa under ekhyllan på kortväggen och på hyllan, en massa ljuslyktor i härliga färger. På rumsbordet en stor rund bricka med massor av blockljus i varma färger eller vita blockljus. På matbordet en stor glas skål "hög" med ev vita stenar och ett blockljus i. Duk eller ljus på matbordet samt ljuslyktor får gärna harmonera med tavlan och kuddarna i soffan. Där den lilla tavlan sitter skulle jag ev fixa till en fotovägg med svartvita foton, i fina ramar. Mysbelysning är viktigt " själv har jag fyndat golvlampfötter på loppis och målat om, letar nu bara fina skärmar till dessa och sen är dom som nya:) Framför dom stora fina fönster ni har där soffan står nu, kan det bli mysigt med två större lyktor i olika storlekar som står tillsammans på ena sidan med ljus i. Ev en fäll framför fönstret och några böcker:) Ev fynda en gammal stol och klä om i en färg som matchar färgerna ni valt till kuddar eller tavla, för att bryta av och få in lite mys och sitta och läsa stämning. Vid soffan eller i ett hörn" ev där ni nu har det höga skåpet" skulle det nog bli fint med stolen jag skrev om tidigare, som bryter av lite. Vid soffan en öppen korg på golvet med fina mjuka härliga plädar. Lycka till:)
Sida 2 av 2:
rosapantern, 2010-10-05
Hej! fint rum med möjligheter:)
Min första tanke var att det är stora fina fönster och jag skulle nog flytta soffan till den andra väggen där mat bordet står, samt om det går flytta utemöbeln längre ut så att alla fönster blir fria.
Väggen rakt fram där skänken står skulle jag ställa matbordet "men inte helt upptryckt mot väggen" och ovanför skulle det vara fint med en jätte stor tavla, med färger som ni gillar och som går igen på kuddarna/filtar i soffan. (jag gillar porträtt) kolla in voala här på styleroom tex:) men det ska vara större tavla än dessa storlekar.
Ovanför tavlan skulle det vara fint med en liten belysning, eller en tavla med belysning bakom.
En stor mjuk enfärgad matta under soffbordet, eller matta av koskinn
" beroende på vilken stil man vill ha".
Skänken skulle jag ställa under ekhyllan på kortväggen och på hyllan, en massa ljuslyktor i härliga färger.
På rumsbordet en stor rund bricka med massor av blockljus i varma färger eller vita blockljus.
På matbordet en stor glas skål "hög" med ev vita stenar och ett blockljus i.
Duk eller ljus på matbordet samt ljuslyktor får gärna harmonera med tavlan och kuddarna i soffan.
Där den lilla tavlan sitter skulle jag ev fixa till en fotovägg med svartvita foton, i fina ramar.
Mysbelysning är viktigt " själv har jag fyndat golvlampfötter på loppis och målat om, letar nu bara fina skärmar till dessa och sen är dom som nya:)
Framför dom stora fina fönster ni har där soffan står nu, kan det bli mysigt med två större lyktor i olika storlekar som står tillsammans på ena sidan med ljus i.
Ev en fäll framför fönstret och några böcker:)
Ev fynda en gammal stol och klä om i en färg som matchar färgerna ni valt till kuddar eller tavla, för att bryta av och få in lite mys och sitta och läsa stämning. Vid soffan eller i ett hörn" ev där ni nu har det höga skåpet" skulle det nog bli fint med stolen jag skrev om tidigare, som bryter av lite. Vid soffan en öppen korg på golvet med fina mjuka härliga plädar. Lycka till:)