Folk brukar säga att man borde bygga tre hus, för de två första blir aldrig exakt som man hade tänkt sig. Vi har nybyggt hus, har planerat och byggt det själva - ändå finns det en del saker jag ångrar redan. Som t.ex. att det inte ryms något badkar eller bubbelbad i vårt badrum. Hur korkad får man vara, jag har alltid velat ha badkar!! Får väl bygga ut huset nu då ;)
En annan sak är ju eluttagen som är på fel ställen. Eller rättare sagt, de saknas där man skulle behöva dem. Åtminstone två stycken saknas hos oss, precis där jag skulle vilja ha några snygga lampor. Det är SÅÅ frustrerande!
Dock tror jag inte att det tredje huset skulle bli helt perfekt heller, speciellt inte med tanke på att stilar, smaker och behov förändras hela tiden... Man får nog lov att leva med de små bristerna och vara nöjd med det man lyckades få rätt!
arvid, 2008-11-10
Jag har permanent ångest över att jag aldrig blir klar med min lägenhet! Skulle köpt nya möbler, målat, tapetserat osv, osv men får aldrig tummen ur. 2 år har jag stått här som ett fån:) Tänker på det varje dag men jag får börja inse att det är kört...får fixa nästa ställe jag flyttar till istället
Velouria, 2008-11-11
Jag ångrar valet av kakel i badrummet, hade jag fått välja nu hade det blivit helvita väggar och svart golv.
lena26, 2008-11-12
Februari: Vad valde du för färger till badrummet som du ångrar?
gillavitt, 2008-11-12
Jag ångrar vår svarta soffa...På den syns varenda och då menar jag verkligen varenda hund hårstrå!!!!Det blir rätt många med 2 hundar i vårt hem..
Troja, 2008-12-09
Hm, tål att tänkas på... Var inne på att skaffa svart soffa och har hund. Inget att rekommendera med andra ord!? Kanske beror på vilken färg hunden har också?
Helgona, 2008-12-12
haa asg, Vi har byggt om vårt kök 3!!!! gånger för att jag inte var nöjd! det hade man ju kunnat spara pengar på menar jag!;)
Helgona, 2008-12-12
haha samma här...dock hade vi lite "tur" o fick en vattenskada så jag fick nytt kakel då ;)
Mia_85, 2009-01-16
Jag vet inte om jag ångrar så mycket utan mer tröttnar väldigt fort på färg på väggar, badrum och vissa möbler... Men de är väl nästan samma sak till slut.. :)
Hemmetochjag, 2009-01-27
Jag älskar färg men gjorde det största misstaget när vi la in nytt plastgolv i köket. Det var en jättehärlig limegulgrön färg som lyste upp hela köket! TYVÄRR var det lite struktur på det och helt omöjligt att hålla rent. All smuts fastnar och syns. Vi har dessutom tre små barn så ni kan ju tänka er att det blir en hel del. Den härliga färgen är nu ett minne blott och golvet ser bara läbbigt ut. Nästa projekt är att byta ut det.
engios, 2009-03-11
jag ångrar som tusan att vi inte köpte ett vitt kök...köpte ek....möbler kan man ju alltid byta men köket i vårt nyrenoverade hur...de blir svårt...så nu trivs jag inte alls....inte kul