Vi är nästan färdiga med att helrenovera vårat hus i USA efter en orkan svämmade över det för 2 år sedan..
Hade målat en fondvägg i sovrummet (ville behålla tre vita) men när nya sängen kom dit passade det inte alls...TIPS PLEASE_!
Väggarna är ganska ojämna, så det är svårt att tapetsera,annars funderade jag på nån svart tapet (?)...Spjälsängen hör inte in i rummet,bara står där tillfälligt... tacksam för hjälp!!!
Kange1, 2010-09-15
Tycker i alla fall vad man ser på dina foton att sängen passar jättefint till väggfärgen som är!
Yenny_Lee, 2010-09-15
Jag tycker fondväggen blev fin mot det mörka träet. Kanske byta till ett helvitt överkast och lite kuddar i samma färg som väggen?
perry, 2010-09-15
Väggfärgen är ju kanon! Ja, vit och större överkast, bort med fläkten och hellånga gardiner så har du jättefint rum! Köp många tunna vita gardiner eller med färg om du vågar :)
elineriksson, 2010-09-15
Har skaffat nytt överkast med kuddar som går i gråblått (lite sidenaktigt) Lägger ut lite nya bilder snart..Tack!
Modinskan, 2010-09-15
Håller med de tre tidigare, tycker att väggfärgen och det mörka träslaget passar utmärk, ser lite Marockoinspirerat ut. Jag hade nog fortsatt i det temat, vita lakarn, in med lite kuddar/överkast i rödmurriga färger, en lanterna, brick eller mosaik bord.
Kolla in på länk http://cache.virtualtourist.com/4756850.jpg
Petra84, 2010-09-16
Jag vill gärna ha lite mörkare sovrum som ger en riktigt myskänsla, så därför tror jag att det kan bli fint med en svart fondvägg eller i en annan mörk färg. Sedan kan man leka med färger på kuddar, sängkläder, gardiner o.s.v. Till svart och vitt passar ju allt.
hallonsaft, 2010-09-16
vilken underbar färg på fondväggen! Passar super till den maffiga sänggaveln:)
elineriksson, 2010-09-16
Tack! Kanske blir bättre när vi får ditt foton,väggord o lampor etc.. har nog bara inte vant mig vod den tror jag. Hade ju tittat ut en vitsvart lädergavel därav färgen men andrade oss i sista sekund..
elineriksson, 2010-09-16
tack!
elineriksson, 2010-09-16
tack så mycket!!