Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Hjälp med att måla om loftsäng

missvalpen

missvalpen SE

Publicerat för mer än 12 år sen
Följ

Hjälp med att måla om loftsäng

busungar0608

busungar0608, 2010-08-20

hur gammal är hon? jag skulle kört på att ha sängen vit och kanske haft ngt rosa tyg som "skynke" eller så. antar att tanken är att hon ska ha sängen ett tag och om hon växer ifrån det "rosa stadiet" så kanske det är bättre att satsa på vit säng o rosa tillbehör!?

sara.gerdrup

sara.gerdrup, 2010-08-20

Jag tror med som busungar säger satsa på att sätta till rosa istället det blir nog jättesnyggt.

Jessica.

Jessica., 2010-08-20

Jag hade målat sängen vit och istället valt att ha rosa sängkläder och andra detaljer i den färgen.
Lättare om hon en dag "bestämmer sig för att inte gilla rosa mer".

missvalpen

missvalpen, 2010-08-21

Hon är sex år så tanken är ju att hon ska ha sängen ett tag så vitt kanske är det bästa ändå. Tycker det är lite tråkigt i ett barnrum men det blir nog bäst ändå och sen är det lättare att ha andra färgglada saker.

ninnisthlm

ninnisthlm, 2010-08-21

Tror den skulle bli jättefin i mörkrosa men samtidigt förstår jag om det kanske inte är den mest "hållbara" lösningen.

Ni kanske kan kompromissa och måla sängen vit men måla stegen och "taket" i en härlig mörkrosa färg?.

missvalpen

missvalpen, 2010-08-21

Sambon sa just att man kan måla stegen i en annan färg =) men min tanke var att måla den mörkrosa först för det gjorde jag på hennes säng hon har nu och jag blev verkligen nöjd med den.

men nu har jag funderat lite till och om jag målar den vit så limmar jag på nåt fint tyg eller annat mönstrat där det är vitt nu. Bara att byta ut om man tröttnar.

WhiteTrash

WhiteTrash, 2010-08-21

Min son har en liknande säng och jag tapetserade det som är vitt på eran säng. ( Det var knallblått på våran). Det blev jättefint, men om han tröttnar kan man ju lätt byta tapet.

strega

strega, 2010-08-22

Mörkt rosa, är mitt spontana förslag, Sänder inte alls ut samma signal som baby - el tuggummirosa, utan är rätt fräckt.

oldis74

oldis74, 2010-08-22

Hej! Kul med en loftsäng och bra om man har lite mindre yta i rummet och för att få det att se större ut så är mitt förslag att måla den helt i vitt och ha en fondvägg i rosamönstrat bakom om hon skulle vilja det, då framträder ju sängen mera. Mvh Camilla

missvalpen

missvalpen, 2010-08-22

Jag har glömt att skriva att hennes rum är vitt och som det ser ut nu så kan vi inte tapetsera/måla en fondvägg annars skulle det vara jätte snyggt =) Hmm blir det inte för mkt vitt?
Skrivbordet blir vitt med lite färgglada detaljer men MEST vitt och väggar vita och då känns det som det blir lite för mkt vitt med sängen vit också... USCH jag vet inte :S

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

• 1
  • 2
Nästa

Sida:

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2023

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons