Är ganska trött på mitt rum, känns som att allt kretsar runt datorn (vilket mitt liv iförsig gör)
Skulle vara väldigt glad för ideer som gör rummet lite mer mysigt men samtidigt stilrent.
Dom ideer jag har är:
Måla golvet vitt
Byta ut skrivbordet mot ett svart
göra någonsorts målning (graffiti) eller tapetsera med något svagt mönster på den större vita väggen.
Lägga in någon matta
byta ut lampor
byta ut gardiner
Måla säng, byrå och högtalare svarta, alternativt köpa nytt
bädda ^^
Tack på förhand, här behövs verkligen hjälp!
LouiseLinblau, 2010-08-11
Jag hade valt att möblera om lite...
Där du har skrivbordet står hade jag valt att ställa sängen rakt ut från väggen. Göra en sänggavel som täcker hela "gluggen" med liggande ruffa brädor målade i svart ca 120 cm högt. Tapetsera väggen över med en svartvit tapet. Sängen kan du placera centrerat i "gluggen" och sätt upp svarta hyllplan på vardera sida om sängen. Köp en snygg svart rak sängkappa och, jaa ... bädda;)
Vita eller svarta luftiga gardiner. Ev en svart rullgardin. En lampa i fönstret och kanske en blomma (det finns ju snygga i textil, hrmm ... det får man knappt säga på den här sajten;-))
Där sängen står idag kan du ju ha skrivbordet; en svart skiva endast ~40 cm djup (annars samlar du nog bara en massa skräp på den;)). Ha din hylla ovanför med svarta förvaringslådor typ IKEAs KASSETT så det blir lite ordning och reda!
Jag ser att det är ett ljust (vitt) golv utanför rummet så visst vore det snyggt men ack så opraktiskt! Vart enda litet fnugg syns! Hur som helst skulle det vara fint med härliga ryamattor på golvet.
Lite idéer från mig ... Lycka till!
Josef, 2010-08-11
tack för svar! säng-iden var grymt bra! :)
Tapetmannen, 2010-08-11
http://www.midbec.se/undersidor/jquery/kollektioner.html# Kolla in detta väggmotivet från midbec med en stor döskalle. Du pratar om grafitti på nån av väggarna finns en tapetkolektion som heter grafitti från midbec se deras hemsida eller gå in i en färgbutik
Vad bra det blev;)
Vad har du använt för program?
Tapetmannen, 2010-08-11
döskallen ligger under kolektionen som heter one
Josef, 2010-08-11
google sketchup, rekomenderar dock sloidworks om man vill ha lite mer nogrant :)
Tack som f*n för iden! Ska nog köra på den!
Josef, 2010-08-11
Tack för svar och länk!
Tveksam till tapet med graffitimotiv, skulle kännas lite fejk, har flera graffititmålande vänner så kan nog fixa nått :)
Tack! Det ska jag testa. Ibland är det svårt att förklara hur man menar ... perfekt att bara rita!
Jättekul att du gillade idén. Hoppas vi får de resultatet;)
Anninna, 2010-08-12
Hej!
Ett litet tips är att du sätter gardinen ända från väggen och upp till taket, tror jag kan bli bra hos dig om du ändå inte tänkt använda utrymmet därimellan =) Lycka till!
Josef, 2010-08-13
Heldött i forumet så försöker här ^^
hur mycket av lacken behöver slipas bort på golvet innan jag kan måla det, all eller bara rugga upp lacken?
Och vad för kornstorlek bör användas? :)