Vi ska byta ut våra stora tunga stolar i ek mot mindre svarta. Nu är frågan om vi ska måla ekbordet vitt eller om vi ska behålla det träfärgat? Köket blir ju lite varmare med bordet och vi och andra som varit här tycker att bordet ger köket lite karaktär.
Vad tycker ni? Måla eller inte måla?
Huslusen, 2010-08-10
Jag skulle köra på ett vitt bord och svarta stolar eller tvärtom! Det blir rent och snyggt. Sen kan man ju ha en löpare på bordet i någon färg!
Lycka till!
ninnisthlm, 2010-08-10
Jag tycker bordet är jättefint som det är, och att det om ni säger sjänker rummet värme och karaktär. Jag skulle inte måla om det.
lantislygdman, 2010-08-10
Börja med att ha kvar bordet som det är. Kommer att bli jättefint med dom svarta stolarna. Sen, i framtiden kan ni måla bordet vitt. Då får ni ny stil ytterligare en gång.....Lycka till.
LouiseLinblau, 2010-08-10
Jag hade valt att sälja matgruppen komplett och kanske få bättre betalt för den och dessutom tycker jag att bordet inte riktigt harmonierar med de nya stolarna. Det kommer att bli jättesnyggt med de svarta stolarna och ett tillhörande vitt bord.
Lycka till!
Tangerine, 2010-08-11
Jag hade oxå sålt det som ett paket och köpt nytt bor i vitt... :)
nikki1973, 2010-08-11
Hej!
Tack för ditt svar! Vi har bestämt att avvakta med bytet får se vad det blir senare men det lutar nog åt att vi behåller bordet och kanske målar det vitt för vi tycker det är så stort och bra och rustikt. Men vi letar vidare efter en annan svart stol som passar bordet bättre!
nikki1973, 2010-08-11
Hej!
Tack för ditt svar! Det blir nog inte de där svarta stolarna. De känns inte rätt till bordet och vi vill helst ha kvar bordet. Får fundera lite till men det lutar åt att vi letar efter andra svarta stolar och kanske målar bordet vitt sen.
nikki1973, 2010-08-11
Tack för ditt svar! Just nu vet jag inte ut eller in så vi har inte köpt de där svarta stolarna. Jag gillade den rundade formen men det kanske ska vara en lite högre stolsrygg? Du har en poäng i att man kan låta bordet vara först och sen eventuellt måla det för att få en ny stil!
nikki1973, 2010-08-11
Skulle du behålla stolarna i samma träslag som bordet eller?
nikki1973, 2010-08-11
Just nu ligger projektet nere för jag kan inte bestämma mig. Får nog se om vi hittar några andra stolar som kanske har lite högre rygg!