Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Lill-Hallen behöver en EXTREM make-over.

Vermillion

Vermillion SE

Publicerat för almost 15 years sen
Följ

Den här hallen har aldrig haft någon användning utav oss. den bara finns för att man ska ha dörrar. Det har sett ut såhär i 15 år.. Jag börjar bli less på det, även fast jag aldrig någonsin tänker på den här hallen. Den bara finns, haha.

Men. jag vill piffa till den. Jag har däremot inga idéer. Jag behöver ej någon förvaringsmöbel eller något, men kanske någon slags dekoration?? för vi använder ju somsagt ej den här hallen till något..
Alltså jag spyr - så ful är hallen, ska måla imorgon vill gärna ha tips fort!

Utgå från det här: Väggarna & tak ska målas VITT. Golvet ska bli mörk-parkett/trä. (samma färg som vardagsrummets golv, man ser det lite på några bilder)

sen har ni helt fri vilja :)

LouiseLinblau

LouiseLinblau, 2010-07-14

Det låter mycket fint med vita väggar och mörkt golv men sedan blir det lite klurigt. Hallen är ju inte så stor och man vill inte få känslan av rörigt. Det är till och med lite svårt med matta då dörren till badrummet går ut mot hallen. Eventuellt hade jag satt upp en spegel, typ IKEAs BONETT mellan barnrumsdörren och badrumsdörren. Kanske hade även en hög vas med gräs kunnat klämmas in där.

Annars finns det ju andra lösningar så som väggdekor av olika slag; blomrankor, väggord eller passande bilder. Kan både sättas på vägg eller dörrarna, jag skulle satsa på dörrarna.

Ett tredje alternativ är de små runda fönster som du kan dekorera en tråkig slät dörr med, skall finnas i vitt eller aluminium med klart eller frostat glas. Vilket genast ger en modernare känsla.

Lycka till!

Vermillion

Vermillion, 2010-07-14

Hej! Tack så mycket för dina idéer. En hög vas har jag också funderat på, men känns lite riskabelt ifall barnen skulle få fnatt och råka slå in duchdörren i vasen?? måste i så fall vara en tålig redig vas hehe.
Fattade dock inte riktigt vad du menade med små fönster? Har du kanske en bild på hur det ser ut? för det lät snyggt men hjärnan hängde bara halft med, hehe.

Linska

Linska, 2010-07-14

Fondbilder på dörrarna är ett förslag. tex http://www.inreda.com/products_find.asp?cID=72

Dekorfönster kan också bli jättesnyggt http://www.fonsterbolaget.se/produkter/17-runda-fonster-inomhus/4997-dromglaslisten-rund.html

Vermillion

Vermillion, 2010-07-14

mjaa. fondbilder var inte riktigt min grejj.
fönster skulle bli jätte fint men jag tror inte min dörr kan bära upp det. Tror dörrarna bara är i spånskiva. :/

LouiseLinblau

LouiseLinblau, 2010-07-14

"Linska" hittade en länk till de runda dekorfönster jag menade.

Mathilda

Mathilda, 2010-07-15

Eftersom er hall inte har någon funktion förutom att ledan till andra rum skulle jag nöja mig med att måla väggarnar, tak och byta golv. Sedan skulle jag bara gör småsaker som att rama in mina barns teckningar och skapa en liten tavelvägg med dem, skulle funka på väggen som visas på den fjärde bilden. En lampa som man uppmärksammar direkt när man kommer in i hallen kanske? Det är liksom mer diskret dekoration som även har funktion.

Jag ser att ni har småtavlor utspridda lite hur som helst, ha inte det. Samla hellre upp i en grupp för en mer ordnat intryck. Lycka till!

Vermillion

Vermillion, 2010-07-20

jag fixade tre spotlights i taket istället, blev väldigt fint jämfört med innan. :)

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Produced by Rooms Media AB

Copyright © StyleRoom 2007–2025

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons