Vill måla i väntan på att det ska finnas nog med pengar att riva ut hela rasket..
Toan, handfatet och badkaret är ljust mintgröna och kaklet(upp till brösthöjd) är som ni ser vinrött..
Mattan är ju så ful så man spyr, och både tapeten och mattan är rätt ofräscha. Tänkte måla över tapeten, som man nu kan har jag tagti reda på, och har nästan bestämt mig för att den bara ska vara enkelt vit. Men golvet. Kan man bara måla rätt på som det är med samma färg?? Och vilken kulör ska jag välja till golvet? Funderar å vitt där med, men det är nog opraktiskt. Ljusgrått tänkte jag på. Vad blir snyggt? Det är gammmal hederlig plastmatta rätt och slätt. Material kan jag inte men den är gammal, huset är byggt 59 och jag tror inte dom som bott här har gjort något åt badrummet. (men vet ej, mattan kan ju vara inlagd senare). Någon annan som fuskrenoverat sitt badrum, vad gjorde ni åt mattan? Kan tänka mig andra lösningar än att måla, men det ska vara både lätt och billigt. Bara lägga på träplattor som vissa gör har jag tänkt på, men det matchar ju inte stilen alls. Gillar 50-tal och tycker kaklet är schysst, badkar mm också okej, men inte golvet och tapeten!
lantislygdman, 2010-05-22
Kör absolut med vitt ovanpå tapeten. Det blir ljust och fräscht till det röda kaklet. Man ska ju kunna måla våtrumsgolv, så det är värt att prova. Blir det förstört får du väl lägga in trägolv då istället. Jag tycker svart/mörkgrått golv skulle bli snyggt. Passar till det svarta läckra toalocket. Vitt som du nämner kan också blir bra, men kanske syns det mer "skavanker" på vitt? (Jag har sett album här på SR med målade badrumsgolv, men hitta åt dessa nu....Omöjligt! )
Verona, 2010-05-22
Ja det är svårt att hitta, antar att det finns med i album där medlemmar fotar hela sitt hem och har någon bild på badrummet. Men jo, vitt blir nog väldigt fult efter ett tag och fullt med märken. Har nu kollat lite mer på nätet hur folk har gjort med sådana golv, målare rekommenderar det tydligen inte eftersom det är flera saker som kan bli fel, men man kan visst slipa med sandpapper så färgen fäster, sedan måla. Undrar bara vilken färg man ska ha, om vanlig våtrumsfärg verklgien är för golv eller bara väggar. Det är ju stor skillnad i slitage på golv som man går på och väggar. Eller färg och sedan något golvlack på kanske? Hmm.. Men vitt på väggen, var iväg och köpte färg idag, så hjag tar väggen först. Undrar om trätrallar, är dom alltid sådär med mellanrum i bräderna, att det ser ut som ett spa? Eller finns det såna som ser ut mer som ett vanligt innegolv liksom? Tycker inte den där träiga relax-stilen passar i vårt badrum.. Visst är toalocket läckert! Det är ju ändå lite kul med färg på porslinet, känns som man kan ta upp det så länge som en kul detalj innan vi får råd att byta. Ska absolut välja grå eller svart i stället för vitt till golvet(om jag hittar nån färg då) tack så mycket för hjälpen. Har sett dina fina bilder så jag litar på din smak :)
Hencopenko, 2010-08-27
Har med mintgrönt badrumsporslin :) Vilket vi valde att sätta in såhär i efterhand för att det är så snyggt.
Måste faktiskt påpeka att erat golv inte alls såg så trevligt ut :/ Har lite mer planer för vårat badrum med, så trevligt att hitta någon med liknande planer så att man kan hämta lite tips och inspiration :)
Verona, 2010-09-01
Kolla mitt album "Budgetlösningar för badrummet!" Älskar också det mintgröna, men vi ska så småningom göra om hela klabbet ändå..