Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Byte av fönster, måla och trädäck

Duden

Duden SE

Publicerat för mer än 10 år sen
Följ

Vi ska byta fönster och tänkte samtidigt lägga trädäck på framsidan där vi sitter mest och fräscha upp huset lite enkelt utvändigt. Pillade ihop ett förslag i photoshop men tycker inte att det blir så himla spännande egentligen(?). Är tacksam för förslag på färger som kan se snyggt ut (vi tänker dock inte måla/putsa tegelfasaden) och annat som kan få huset att se snyggare och mer uppdaterat ut än idag. Fönsterna vi tänkte sätta in är från Elit eller Allmogefönster. Vi gillar spröjs men kan vara utan det på skjutglasdörrarna, vad tror ni om det?

solero

solero, 2010-05-17

Hej Jag tycker att det är jätte fint med spröjs och hade kört på det. Tycker baksidan ser bra ut med vita fönster.

Velouria

Velouria, 2010-05-17

Det hade varit snyggt att skippa spröjs på dörrarna. Trädäcket ser fint ut.

Men för att riktigt "uppgradera" huset skulle ju teget behöva målas... ett annat år kanske?

Det kunde vara snyggt med ett mindre trädäck även på baksidan, istället för stenpariet.

lantislygdman

lantislygdman, 2010-05-17

Ser ljust och fräscht ut med vita fönster. Inte alls tråkigt! Jag tycker det ser mer enhetligt ut att köra med spröjs även på skjutdörrarna....

Eemmaa

Eemmaa, 2010-05-17

Jag tycker att du skall ha tre "skjutdörrar" för att det skall se mer propotioneligt ut tillsammans med de övriga förnstren. Samt att ni kommer att få en större öppning med skjutpartierna dragna åt sidan. Går det att få spröjs på skjutpartier? Ps. Spola plattorna på baksidan med högtryckstvätt så blir de som nya! Jag skulle inte måla teglet, är underhållsfritt omålat. Det hade varit snyggt om fönstret brevid skjutpartiet hade gått hela vägen ner även att det inte är skjutbart. Lycka till!

Duden

Duden, 2010-05-17

Tack! Ja, och det blir ju lite mer "panorama feeling" utan spröjs oxå. Vill undvika att måla teglet för att slippa underhåll längre fram.

Duden

Duden, 2010-05-17

Tackar för kommentaren!

Duden

Duden, 2010-05-17

Ja, det blir maffigt med de två skjutdörrarna här men är rädd att det blir lite för mycket uterumsskjutparti med fler skjutdörrar...eller inte. Jag får kolla upp det, och fönstret ner till golvet också. Ja, plattorna blir finfina när de spolas av så de är bra för det lilla vi ändå håller till där bak. Så underhållsfritt som möjligt är bra :-)

Tack tack!

Sommaren65

Sommaren65, 2010-05-17

Jag hade haft spröjs på dörrarna,absolut. Ser enhetligt ut. Baksidan som ni har tänkt m spröjsade fönster ser bra ut.Du vill inte måla träet på huset i grått? O ha några stora blomkrukor m grönt el blommigt i på baksidan under fönstren. Bara förslag, jag är tyvärr ingen expert. Hoppas att du blev lite klokare. Magda =)

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2021

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons