Har renoverat övriga huset och nu ser badrummet sunkigare ut än någonsin i förhållande till allt annat!! :(
Tänkte göra en budgetrenovering av badrummet nu i sommar för att skjuta på "storrenoveringen" och ändå stå ut i ytterligare några år. Tanken är att måla golv, tak, fönster, väggar och även byta ut inredningen. Snälla hjälp mig att få badrummet praktiskt och snyggt!! (Vi är 5 som använder det så bra förvaring vore mycket bra.)
Några frågor:
1. Golvet: Väggarna ska fortsätta vara vita, taket (nu mörk furu) ska också täckmålas vitt. Vad ska man ha för färg på golvet?? Vet några som lyckats måla sina badrumsgolv och jag hoppas verkligen att det fungerar på vårt golv också. Ska provmåla på "osynligt" ställe. Är SÅ trött på denna orangeröda matta...
Men vad ska man ha för kulör? Är just nu inne på nån mörk mörk grå (så går det bra ihop med kaklet på golvet i duschen. (Klart! Golvet är numera mörkgrått!)
2. Inredningen:Var hittar man bra och prisvärd badrumsinredning?
3. Hur ska man inreda? Vad behöver man? Jag tänker mig en spegel utan spegelskåp då jag tycker det är snyggast. Men praktiskt sett så förlorar man ju förvaring... Vad behöver man mer? Kommod/handfatsskåp. Kanske ett högskåp eller ett/två halvhöga för att få plats med handdukar, shampoflaskor, toarullar, salvor m.m.m.m...
4. Hur gör man med handdukar? Var hänger man dem? Vi är 5 i familjen så om alla duschar ungefär samtidigt så blir det ju många blöta handdukar att ta hand om...
Det blir många frågor. Hoppas på lite tips och råd, behöver det verkligen!!! Stilen i övriga huset är ljus, gammeldags med moderna inslag. Om det spelar någon roll så är huset från -28. Ett gammalt hus med potential. Är inte ute efter "superplastspejsat" men i övrigt hänger jag med på det mesta. :)
Hoppas som sagt på lite tips och råd. Och om ni har tips om saker jag inte frågat efter så är jag tacksam för dessa också!!
lantislygdman, 2010-05-17
Här kan det nog bli kanonbra! Tycker absolut att du ska köra med mörkgrått golv. Det blir bäst mot duschen. Det borde väl rymmas både en lite större kommod plus nått högskåp där möbeln står nu. Försök att utnyttja utrymmet vid toaletten under trappen. Kanske nån låg lång byrå eller liknande. Förslag på badrumsmöbler har jag gett på diskussions sidan....Lycka till !!
Meiram, 2010-05-17
Tack så mycket för dina tips! Och ännu mer tack för att du peppar och är så ositiv! Nu blir jag inspirerad!yt
Carolina, 2010-05-17
Mörkgrått golv låter jättebra. Kanske går att hänga en rejäl handdukshängare ovanför elementet på vänster sida av gången som man ser på sista fotot?
Meiram, 2010-05-17
Bra idé! Den väggen utnyttjar vi inte alls idag.
Meiram, 2010-06-13
Du har rätt... Svårt... Men målat ska det i alla fall bli, står inte ut! Vi får se om det blir någon n inredning i övrigt eller om jag stannar vid ny spegel och sen en byrå bredvid flr att köpa "äkta" badrumsinredning senare. Tack för dina åsikter!