Ska i samband med flytt om några veckor, passa på att byta vårt otroligt fula köksbord och stolar. Vi skulle vilja ha ett trä-färgat köksbord med svarta stolar, min fundering är bara vad vi själva menar med trä-färgat... :-)
Tänker köpa ett begagnat ful-furubord och försöka snygga till det själv. Nu är bara frågan om vi ska slipa ner det och olja/lacka eller måla om det.. Åsikter? :-) Stolarna nedan är ungefär sådana vi vill ha.
Wernerliv, 2010-05-09
Lasera bordet och ha dom stolarna till så blir det nog snyggt, eller måla i någon häftig färg!
PuMad, 2010-05-11
Jag röstar inte för att måla då målade möbler inte är lika slitstarka som "nya" möbler och speciellt ett köksbord som man så ofta använder! Olja det, eller lacka det!
Snygga svarta skalstolar har ju också MIO för en billig penning. Lycka till!
MadeleneN, 2010-05-11
Bra idé att göra undersidan först, känner jag mig själv rätt så lär jag ju ska ångra mig både 1 och 2 gånger :-)
MadeleneN, 2010-05-11
Jättetack för idén!
MadeleneN, 2010-05-11
Ja det är ju just det jag funderar, OM jag ska våga mig på att måla bordet i nån cool färg istället..
MadeleneN, 2010-05-11
Jo du har rätt i det.. mitt nuvarande köksbord är målat och det är faktiskt inte så jättebra kvalitet..
Wernerliv, 2010-05-11
Om du har någon tapet i rummet med någon färg du gillar, eller en tavla som har någon färg. Måla stolrna i den färgen och ha ett svart eller vitt bord till? Eller slipa ner bordet och lasera det i en mörkgrå nyas, passar till det mesta.