Behöver ha hjälp med två grejer i vårat vardagsrum. Har precis köpt en ny soffa till vårat vardagsrum och behöver hjälp med vilket soffbord vi kan ha till, det ända kravet sambon har är att det ska gå att äta vid det ;) Är jättesvårt med färg och form som ska passa övriga rummet tycker jag. Den andra grejen jag behöver ha lite inspirerande inredningshjälp med är "datahörnan" i vardagsrummet som ni kan skymta på den sista bilden, datan och databordet kommer inom en snar framtid att kastas ut (om jag får som jag vill ;) men då är frågan vad man kan ha där istället så det inte blir så tomt, mina tankar har kretsat kring ett barbord, men då är frågan återigen vilken färg och form detta ska ha. Så era råd och tips är mer än välkomna, tack på förhand :)
Velouria, 2010-05-04
Att ha ett så pass högt soffbord att det går att äta vid det och dessutom på en begränsad yta skulle göra att bordet är precis lika mycket i vägen som nuvarande.
Det verkar inte finnas speciellt mycket plats mellan divanerna till ett bord heller. Har du ett mått?
anna011, 2010-05-05
javisst måttet mellan divanerna är 115 cm.
ninnisthlm, 2010-05-05
Själv är jag jättenöjd med mitt svarta bord Ikea Strind75cm (även om den inte är världens mest praktiska bord). Lite för lågt för att äta från visserligen...men det löser jag med Ikeas Dave laptop-bord. Rekommenderas! :)
lantislygdman, 2010-05-05
Ett runt bord tror jag blir snyggt! I svart eller vitt. Du bör inte blanda in några fler träfärger eftersom tv-möbeln är i furu och golvet också är i nått träslag. Har hört att man inte ska blanda för många olika träslag i ett rum....:) Lycka till!
anna011, 2010-05-05
tack så mycket det ska jag kolla upp :)
anna011, 2010-05-05
tack så mycket, vilken tur att du nämnde detta med träslagen, hade faktiskt inte tänkt på att även golvet är träfärgat. Svart eller vitt får det bli :)
Wernerliv, 2010-05-06
Att du har så många möbler som tar färgerna i rummet gör att jag tror att ett genomskinligt "trissbord" skulle passa bäst. Vitt eller genomskinligt. Då kan du sätta borden så att den största står i mellanrummet och den minsta framför divanen.