Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Sovrum & kök i vår nya lägenhet

Alexandra88

Alexandra88 SE

Publicerat för nästan 11 år sen
Följ

Min sambo och jag har precis fått tillgång till vår nya lägenhet, en 2:a på 53 kvm med snedtak. Vi ska snart sätta igång med renoveringen och tar gärna emot lite tips till sovrum och kök som det finns bilder på nedanför :) Bilderna är från mäklaren och det är alltså inte våra möbler...
När vi börjar vi bli klara har jag tänkt lägga ut före och efter bilder :)

sovrum
kök
lantislygdman

lantislygdman, 2010-05-02

I ett sovrum blir det mysigt med en mörkare färg. Grått är ju alltid snyggt. Kanske kan ni tapetsera snedväggarna i nån läcker mönstrad tapet och ha enfärgat resten....

Köket kommer att bli jättefräscht efter målning och nya handtag. Angående kaklet är det bara frågan om hur mycket tid och pengar ni vill lägga ner. Jag har målat vårat kakel med mycket bra resultat. Det var prisvärt och väldigt enkelt och snabbt... Färgen har hållit perfekt hittils. (Men nytt blir ju såklart alltid bra.....). Lycka till i ert nya boende!

Velouria

Velouria, 2010-05-03

Det är härligt med vita väggar i ett sovrum, men att istället satsa på mer färg, mörka som ljusa, i både möbler och textiler. Även något mörkare träslag kan vara trevligt. Skulle dock satsa på vita/ljusa gardiner eller rullgardiner, dvs håll grunden i rummet ljus och tillsätt all färg i möbler och övriga textiler i själva rummet.

Alexandra88

Alexandra88, 2010-05-03

Ja, det har du rätt i.. Får se lite hur det kommer att bli, men tack så mycket för tips och råd. Det uppskattas oerhört :)

Alexandra88

Alexandra88, 2010-05-03

Mm, grått funkar ju alltid.. Tål att funderas på :) Vi har varit lite inne på nån beige och kanske en fondvägg i mörkare brun. Ska snart av o titta på färg :)

Tittade på dina bilder på köket.. Vilken förändring! Det blev väldigt fräsch tycker jag :) Antar att det behövs speciell färg, finns det att köpa i vanlig måleriaffär? Tack så mycket för svar! :)

Lillfemman

Lillfemman, 2010-05-03

En tapetserad fondvägg i sovrummet skulle bli snyggt

-Linda-

-Linda-, 2010-05-04

Hej! Oj vad spännande ni har en massa roliga och kluriga val framför er! Bo in er lite och bestäm inte allt på en gång, oftast kommer de bästa idéerna efter ett tag!
Tänk på helheten när ni väljer färger/tapeter! Så att lgh får en helhet- känns oftast större då! I köket hade jag valt att köpa en stor glasskiva och sätta en härligt mönstrad tapetbit bakom!! (SÅ snyggt, lättskött och går ju att variera sig framöver!) Är tveksam till grått - passar det med golvet i köket?
Lycka till - låt valen växa fram! Kram

Alexandra88

Alexandra88, 2010-05-04

Mm. Nån slags fondvägg kommer det att bli, men troligtvis någon enfärgad som vi målar :)

Alexandra88

Alexandra88, 2010-05-04

Mm, det har du rätt i.
Lutar fortfarande åt en mörkbrun fondvägg och resten i någon ljus beige färg. Känns som det ger lugn åt sovrummet :)

Alexandra88

Alexandra88, 2010-05-04

Hej!
Ja, det är väldigt roligt, men samtidigt också lite knepigt.. Man vill ju att det ska bli bra så klart :)
Ja, det med glasskiva och tapet bakom har jag sett på en del ställen. Det är riktigt snyggt och praktiskt som du säger. Inte direkt funderat på om grått inte skulle passa till golvet, men det tror jag nog inte är några problem.. Innan vi lägger nytt kakel (eller vad vi nu gör) kommer köket att se väldigt annorlunda ut från bilden ovan.
Tack för tipsen :) Kram

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2021

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons