Har precis tapetserat om vardagsrummet, blev klart igår och vi har inte ens hunnit få bort borrmaskinen :P Svart och vitt är grunden, och vi älskar det. Men lite tips för att få liv i rummet skadar ju inte :)
Längst ena kortsidan har vi tänkt ha datorn, en stationär klump. Tips på hur man skulle få till det på ett bra, snyggt och hemtrevligt sätt?
Sedan så är väggarna det jag vill ha hjälp med. Vad ska de fyllas upp med, ska de ens fyllas upp?
Marme, 2010-04-22
Själv är jag sparsmakad när det gäller tavlor och väggdekorationer, speciellt på fondväggar som den rutiga ni har bakom TV:n. Kanske ett skåp emot men tavla, nja. Väggen och TV:n är ju som en tavla i sig. Tips, "bo in er" och känn efter, stressa inte och få skruvhål väggar i onödan. Om du inte behöver ett vitrinskåp till förvaring så kan du ju köpa en hög, grön växt och ställa til höger om TV:n, mjukar upp lite.
Velouria, 2010-04-22
Måla eller tapetsera halva väggen, där skrivbordet ska stå? Eller bara måla en rand svart bakom skrivbordet så kanske det smälter in mer i väggen. Ovanför skrivbordet skulle du kunna ha någon lättare hylla också. Typ stringhylla.
Men behöver det vara så mycket mer? Låt rummet växa fram, om du hittar något framöver du tycker skulle passa in kan du lägga till det då, men det där "måstet" att fylla upp väggarna förstår jag mig inte riktigt på.
Lakritstrollet, 2010-04-23
Hej!
Datorer och kontorshörnor kan verkligen "döda" inredningen.
Vrid databordet så att det står mot samma vägg som bokhyllan. Vrid bokyllan så att det bildar en gavel till databordet och bildar en rumsavdelare.
Komplettera med en vikvägg som du antingen bygger själv eller köper. Du kan kanske tapetsera i något häftigt som matchar nya gråa tapetet. Vikväggen ställs fram när man har gäster och dyl. och där bakom kan pojkvännen ha sin "fula" dator-stol ;-)
Du kanske behöver flytta soffan något till höger och flytta sidobordet till vänster om tv:n. För lite mysbelysning i hörnan som denna lampa bidrog till kan du ha en mindre lampa i fönstret.
country-karin, 2010-04-24
jag skulle satsa på sparsmakat längs väggarna som det är nu, men se till att skaffa en snygg stol för en ful gammal kontorsstol kommer att förstöra helheten. beror ju på lite hur datorn etc ser ut också, det blir ju ofta en ocharmig härva med sladdar.
Keast, 2010-06-11
Tack så mycket för tipset! Jag letar faktiskt nu efter antingen tyg med en massa rosa/lila i, eller möjligtvis en stor tavla.
Keast, 2010-06-11
Ja, det lär bli underbart med alla sladdar... :P jag har sagt till sambon att stolen måste vara snygg. Hellre snygg än skön :P Och ju oskönare den är ju mindre kanske han sitter där ;)
Keast, 2010-06-11
Jag har börjat tänka lite så om fondväggen, att den ska få vara som den är. Möjligtvis att Naiha (hunden) ska få sig en korg till höger om tvbänken :P
Keast, 2010-06-11
det där med en rand bakom datorn hade varit läckert! Ska fundera mera på det när vi väl fått dit åbäket (datorn...) :)
Erion, 2010-11-13
hejsan du har det verkligen jätte snyggt hemma;) jag undrar var du köpt gardinerna dom va mycket fina???
Keast, 2010-11-23
hej! Tack så mycket! :D De där gardinerna är faktiskt från Ikea