Vår altan...vi flyttade hit förra sommaren så vi har inte riktigt hunnit göra nåt åt den, la allt krut på det vi kunde göra inomhus först....men nu när våren kommer vill man ju få lite fint även här...man tittar runt här på styleroom och alla har så fina altaner...nu behöver jag tips och ideer på hur jag ska göra våran lika fin!!
Velouria, 2010-04-15
Det beror ju lite på vilken stil du är ute efter, ska det vara mer praktiskt med bord och stolar som nu eller ska det vara ett soldäck, eller kan loungemöbler vara något?
Det är en bra bas, golvet kanske behöver behandlas dock, men annars finns det ju rum att göra mycket här.
Måste tvättställningen vara där?
Generellt skulle jag säga att det behövs lite gröna växter och inslag av färg.
Anjo, 2010-04-15
Jag gillar ju det lantliga ljusa romantiska...så nåt åt det hållet. Hade jag kanske tänkt...men altaner har jag alltid tyckt vart svåra att få bra....nä tvättställningen var en tillfällig lösning ...
country-karin, 2010-04-15
Blommor! Jag skulle skaffa en träsoffa eller väggfast bänk, några kulörta lyktor för dansbanekänslan och en trasmatta att gå barfota på om sommarkvällar, men framför allt blommor.
sofi.faeldt, 2010-04-20
Jag skulle börja med att behandla möblerna så dom får en ny och fin yta igen. Dom är ju fina så ingen idé att göra sig av med dom.
Några mörkblå rejäla dynor tror jag skulle bli fint till. Lite stora krukor med lite grönt i, och lite ljustakar och lyktor =)