Vi har målat väggen med fönstret i köket vit (den var svart förut) och tagit ner ett överskåp. Nu vet jag inte riktigt hur vi ska ha det! kakel en bit upp och hyllor ovanför fönstret kanske? tips önskas, det står still i huvet känner jag!
Personligen skulle jag ösa på med färg istället för mer svart/vitt. Har vaga minnen av ett inredningsprogram där man byggde ett helvitt kök och sedan satte marockanskt kakel på en hel vägg ända upp till taket, det var väldigt fint med det snirkliga röd/blå/gul/vita kaklet till de strika luckorna(tror inte ens det var synliga handtag på dem). Inte så budget kanske, dock. Men man kan ju måla väggen också. Både 50-talspastell eller någon riktigt stark nyans skulle kunna funka.
vi har glasskiva vid spisen nu å jag gillar det inte riktigt...vill nog helst ha kakel...
var dock inne på färgglatt å glas när vi gjorde köket, men valde ju att måla svart. men nu blev det vitt och det får det nog vara, men men....svårt! tack för tips!!!!=)
Hej, ekhyllor och ekkonsoller, ganska stora, i linje med ovansida på fönster. Hela vägen till spiskåpan. Ev. Blir det bra med två våningar hyllor. Högst upp kan du ha fina lådor med förvaring av grejor du inte använder så ofta. Belysning under hyllplanet vid fönstret eller hela vägen under hyllan. Det blir bra med förvaringsplats :) variera med en tapet under ett glas-stänkskydd så kan du våga med både färg och tapet för att få personlig prägel på köket. Lycka till! Mvh jenny
sparris, 2010-02-26
Personligen skulle jag ösa på med färg istället för mer svart/vitt. Har vaga minnen av ett inredningsprogram där man byggde ett helvitt kök och sedan satte marockanskt kakel på en hel vägg ända upp till taket, det var väldigt fint med det snirkliga röd/blå/gul/vita kaklet till de strika luckorna(tror inte ens det var synliga handtag på dem).
Inte så budget kanske, dock. Men man kan ju måla väggen också. Både 50-talspastell eller någon riktigt stark nyans skulle kunna funka.
Fallochinterior18, 2010-02-28
Tycker du ska ha den väggen helt fri och luftigt, med kakel hela vägen upp och belysa med några snygga spotlight. Kanske skiffer-kakel???
VitaTulpaner, 2010-03-03
skifferkakel låter ju snyggt=) bra idé!!!
tåls att lura på!!!
VitaTulpaner, 2010-03-03
vi har glasskiva vid spisen nu å jag gillar det inte riktigt...vill nog helst ha kakel...
var dock inne på färgglatt å glas när vi gjorde köket, men valde ju att måla svart. men nu blev det vitt och det får det nog vara, men men....svårt! tack för tips!!!!=)
VitaTulpaner, 2010-03-03
Jag har så svårt för massa färg hemma hos mej...fint hos andra, men så rädd att jag tröttnar...fegis som jag är;)
Men önskar att jag vågade!=)
inhouse, 2013-09-25
Hej, ekhyllor och ekkonsoller, ganska stora, i linje med ovansida på fönster. Hela vägen till spiskåpan. Ev. Blir det bra med två våningar hyllor. Högst upp kan du ha fina lådor med förvaring av grejor du inte använder så ofta. Belysning under hyllplanet vid fönstret eller hela vägen under hyllan. Det blir bra med förvaringsplats :) variera med en tapet under ett glas-stänkskydd så kan du våga med både färg och tapet för att få personlig prägel på köket. Lycka till! Mvh jenny