Vi har tapetserat vardagsrum och kök (ett och samma rum) med denna tapet. Det är en lånad bild. Jag vill sy gardiner till rummet och det ska vara en rak gardinkappa men vad för tyg ska jag använda.
Köket är vitt med svart bänkskiva och kaklet är svart och grått. Andra detaljer såsom mattor och bordstabletter är limegröna.
Kan någn tipsa mig om vilket tyg som är snyggt till? Ska det vara mönstrat eller enfärgat osv....
ize1, 2010-02-23
jag skulle ta en enfärgade lime gröna...
Knoen, 2010-02-23
Även om du beskriver rummet så tycker jag det är svårt när man inte ser rummet.
Helt klart är i alla fall att jag skulle ta enfärgade gardiner eftersom väggen är så mönstrad.
Knoen, 2010-02-23
Även om du beskriver rummet så tycker jag det är svårt när man inte ser rummet.
Helt klart är i alla fall att jag skulle ta enfärgade gardiner eftersom väggen är så mönstrad.
Sagasmamma, 2010-02-25
Bra tapetval! Vitt linnetyg till gardiner hade jag valt så kan du ha färg på andra detaljer i stället. Härliga färger det var på denna bild!
Inspirera, 2010-02-27
Om tapeten är i hela rummet så hade jag också föredragit enfärgad kappa, men för att pigga kappan så den inte bara blir helt intetsägande så hade jag valt att göra en liten detalj i nederkanten på kappan. Jag jobbar i en inredningsbutik där vi syr upp gardiner åt folk och vi syr många sådana kappor. Svårt att förklara hur jag menar men länkar till en bild på hur det kan se ut längst ner på en sådan kappa:http://www.hasta.se/images/sidebar/rullgardiner/bloque-drop.jpg
Vi syr då en kanal längst ner och använder oss av tunnare gardinstänger som vi kapar i lämplig längd och har som en tyngd i nederdelen, sen kan man sätta en detalj på om man vill också eller bara göra den halvcirkeln så man ser stången:):)
Hoppas du fick lite tips:):)