Som ni kan se på bilderna så ser köket och fönstret kanske något tomt och vitt ut.
Vad skulle ni hitta på för att få det lite mysigare? En myslampa är jag redan på jäkt efter och hoppas att det ska komma upp i fönstret snart.
Färgglada gardiner är förstås ett alternativt men jag gillar de tunna ljusa just för att vi har så härligt ljusinsläpp i köket med stort fönster.
Är lösningen kanske så enkel som att köpa ett par mer färgglada blomkrukor och ställa en fin stor fruktskål mitt på bordet?
Vad tror ni?
Saandra, 2010-02-19
Aa snygga färgglada krukor, men det som jag precis kommit på är att dukar gör väldigt mycket. Jag var emot dukar innan, "det dammar ju bara". Men nää nu har jag allt ångrat mig på den punkten, samtidigt som det dämpar ljud o oväsen så är det faktiskt fint. Kanske kan du även ha en vas mitt på bordet med färgstarka tulpaner kanske? Småsaker är det som gör det mesta jobbet, tänk på de med, det är inte alltid dom stora sakerna utan kanske 2 stycken ljushållare i fin färg.
Lycka till!
Knoen, 2010-02-20
Tack för tipsen!
Jag tror det blir en fin mysig lampa i fönstret. Nya krukor med lite färg på och så någonting att ställa mitt på bordet. En skål med färggrann frukt eller en bukett tulpan. Bukett tulpaner är ju att föredra men tyvärr har jag inte råd att "färska" blommor hela tiden men någon gång ibland så :)
Knoen, 2010-02-20
Tack för tipset!
Ja väggen till höger om bordet som inte syns så mycket nu är väldigt tom så där ska jag försöka få upp något så annars blir det nog som jag skrev nedan. Nya krukor med lite liv/färg i och så någonting snyggt att ställa på bordet - kanske en någon ljuskreation, fruktskål eller vas med blommor (eller omväxlande av alla).
Amarella, 2010-02-20
Jag blev alldeles förälskad i ditt kök. Intrycket är fantastiskt. Du har redan fått jättebra tips så jag bidrar bara med att min uppfattning om att ditt kök inte alls behöver några färgklickar för att vara underbart. Sedan är det en annan sak att du som jag kan behöva variera lite för att trivas. Så lägg du till de färgklickar du fått tips på men glöm inte att då och då återkomma till det du visar på din bild. För det är underbart. Personligen så tycker jag att det är i köket som jag ändrar lättast och snabbast och med väldigt små medel. Och det är roligt och gör att jag trivs.
Knoen, 2010-02-20
Tack, vad roligt att höra att du gillar det! Jag håller med om att det är rätt fint som det är så det blir bara små ändringar :)
Knoen, 2010-02-20
Matta under bordet skulle nog gå om man lyckas hitta en mindre variant för rätt litet är det ändå.
Tack för tipsen! :)
Knoen, 2010-02-20
När jag väl fått för mig något så är jag ganska ivrig.
Idag åkte jag iväg och köpte två nya krukor. Så väldigt färgstarka är de inte men det händer betydligt mer i dem än de gamla. Det är en lantlig ljusrosa i porslin. Med något härligt litet mönster i porslinet. Dessutom köpte jag en dubbel bukett med tulpaner som nu står på bordet. Det ser verkligen superfint ut nu!
Jag ska ta nya bilder imorgon när det är dagsljus så får ni se :)
På lördag får jag dessutom en fönsterlampa för mysigt sken.