Flickans rum ska göras om. Väggarna ska målas vita men tips om ev fondvägg önskas.
Hon ska få en ny säng imorgon, en vit med stor låda under.
Som sagt massa tips önskas om hur ni skulle göra där inne med möblering, färger osv..
Rummet är väldigt litet.. ca 5-6 kvm. Svår möblerat pga fönstret och garderoben.
busungar0608, 2010-02-18
Hej. det verkar som att hon gillar rosa, så varför inte ha en rosa fondvägg, kanske inte helt rosa utan bara rosa ränder!? kanske till och med ta in någon mer färg på ränderna exempelvis röd
Tesslusen, 2010-02-18
Hon är 2 år
Tesslusen, 2010-02-18
Det rosa har blivit där inne mest för att hon har fått det från storasysters rum. Den här tjejen är lite mer en rocker tjej.. lite grabbaktig med mycket bus =)
Skulle vilja ha en fondvägg med lite unisex ifall lillebror ska få rummet senare.
Tesslusen, 2010-02-18
Vilken färg skulle göra att rummet ser större ut??
Hur skulle du möblera??
Tesslusen, 2010-02-19
Hon är så liten än så hon har inte börjat med någon favoritfärg.. det rosa kommer som sagt från storasyster som älskar rosa.
Jag tar gärna in andra färger i rummet. Jag ska plocka bort lite möbler när hon får sin nya säng så hon får mer yta.
TS81, 2010-02-19
Det ser ut som hon gillar hello kitty, har du set fototapeterna?! http://www.photowall.se/photo-wallpaper/categories/hello-kitty
Gööör coola!!!
MamsellZ, 2010-02-20
Hm, det går inte att svara så jag skriver ett nytt inlägg.
Ok, vrid garderoben och ställ den på kortväggen vid dörren då, ev kan du få in en till bredvid med hyllor i så har du perfekt förvaring för leksaker. Ser städat ut om man bara hivar in allt där och stänger dörren = )
Vrid även sängen så den står med långsidan framför fönstret, inte det optimala vad gäller elementet, men.. ÄR det en säng med 'gavel' även på långsidan så kan man ställa den en bit ut. För att förhindra att den åker in och emot elementet kan man såga till träbitar att lägga bakom som tar emot mot golvsockeln.
Då upplevs rummet mer fyrkantigt och frigör 'mer' golvyta för lek.
Grönt är en skön färg som fungerar med rosa om man nu skulle vilja ha även det i rummet och grönt kan göras hur milt eller starkt man vill.
En sak till, vill du att rummet ska upplevas än mer fyrkantigt så är det någon av kortväggarna som bör målas/tapetseras.
Lycka till och visa gärna det färdiga resultatet!