Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

dekorkakel?

NicolesMamma

NicolesMamma SE

Publicerat för ungefär 11 år sen
Följ

Nu är det såhär att jag tycker vårt kök blir lite mycket med bara vit och vill gärna göra om lite men tyvärr så får man inte kakla om hur som helst i en hyres lägenhet. så jag tänkte på dekorkakel är det någon som har erfarenhet av det? och vilken färg på kaklet tycker ni jag ska ha? svart hade varit snyggt men jag vet inte om det blir lite mycket? jätte tacksam för svar!!

najaden

najaden, 2010-02-06

dekorplast på en rad av kaklet och matta i samma färg ( tex rött)

limpan

limpan, 2010-02-06

Som andra säger, piffa upp det vita med lite detaljer runt omkring (ta en titt i mitt album, har mycket vitt i köket). Men mattan? Ser lite inklämd ut, går den inte att ha längre ut från köksskåpen? Bör vara lite luft mellan en matta.

EmiliaP

EmiliaP, 2010-02-06

Kolla in denna sidan:
http://www.mellmine.se/shop/catalog/index.php/cPath/115?osCsid=dd621ab85a7ec1d90e830b36b1c503a0

Där finns det massor med fina dekorplaster, ni behöver ju inte begränsa er till kaklet och kylskåpet, varför inte klä in alla skåp om ni planerar att bo i lägenheten ett tag? Se upp bara så att det inte skadar skåpsluckorna. Jag har själv funderat på om jag ska göra så med mina blivande luckor i en hyreslägenhet. (Dock är de bruna, urk!)

Men kolla in sidan, där kan du nog få mycket inspiration. Om ni gillar lite galna färger och roligheter i inredningen så kolla http://www.rice.dk/ och deras inspirationskataloger :D

Hoppas att det blir bra.

Velouria

Velouria, 2010-02-06

Visst skulle du kunna sätta upp dekorplast, svart eller mörkgrå t ex, men det är inte nödvändigt. Kaklet i sig är snyggt. Även om du sätter upp dekorplast, tillsätt detaljer i färger också. En flerfärgad matta på golvet t ex, den nuvarande ser felplacerad ut. Kylskåpsdörrarna skulle du kunna piffa upp också, med någon dekorplast. Vet inte hur övriga köket ser ut, men det blir stor skillnad med vad för val du gör av gardiner och sånt också. Det ser ut att vara ett fint kök annars, bara lite för kalt och opersonligt nu. :)

janethepain

janethepain, 2010-02-07

Jag tycker kaklet är fint som det är. Om du tycker det är för vitt så kan du väl slänga in lite förg på annat sätt. En annan matta, kanske andra handtag..Några små växter på diskbänken kanske..Själv är jag fantast av kaktusar. Det massa snygga brödburkar/fruktskålar.. Det kanske kunde vara nåt. Det krävs ju ganska lite för att få piff på det hela..Lycka till.

KarolinaOlivia

KarolinaOlivia, 2010-02-08

Du kan du kolla vad det skulle kosta att byta handtagen, det tror jag skulle gör mycket! Ställ fram ett fint fat med frukter i härliga färger och ta sen några av färgerna från frukterna på handdukar och sånt. Hur låter det?
Växter eller färska kryddor vore också fint tror jag! Hoppas det gav dig lite inspiration!

Neena

Neena, 2010-02-08

Om du känner för det så kan du verkligen sätta kakeldeccor på kaklet, Det är ju så praktiskt. Har det i vårt kök, Det är lite pillrigt och tar lite tid. Men det är verkligen värt allt när man ser slutresultatet. Tror inte att det finns Utklippta kakeldeccor till just ditt kakel men det finns sånna som du kan klippa själv. Allt du behöver är en sån blomspruta med vatten och en droppe diskmedel och en skrapa (jag använde min pojkväns solfilmsskrapa, men en med en rak kant bara fungerar bra)Sen trycker du ut vattnet med skrapan, fördelen är att du kan flytta på deccoren om de hamnar fel om du har vatten under, och luftbubblorna försvinner oxå när du trycker med skrapan. Fördelen är att om du inte trivs med färgen eller vill göra något annat så är det ju bara att ta bort dom. Väl värt sitt jobb alltså!=) Lycka till!

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2021

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons