Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Hjälp med finliret

Bonelli

Bonelli SE

Publicerat för mer än 12 år sen
Följ

Har problem med att fylla mina väggar och ge mitt hem det där lilla extra som gör det mysigt. Jag har inga problem med att inreda mitt hem med de stora sakerna, det är det lilla som är svårt tycker jag.

trappa
trappa
matrum
sovrum
vägg
tavla,fåtölj
fåtölj,bord
vardagsrumsvägg
vardagsrumsvägg
sovrum
tavlor
ansen

ansen, 2010-01-27

Hejsan! Jag tycker inte att man måste fylla alla väggar med massa saker, det kan vara ganska skönt att ha väl valda tomma väggar här och där.

På bild 1 hade jag tagit ner tavlorna som hänger på tegelväggen. Det behövs inga tavlor där, väggen är vacker i sig. Jag hade även tagit de 2 fåtöljerna och satt framför öppna spisen, lite snett så att det känns inbjuydande att sätta sig där. Ta bort mattan och sätt dit 2 fotpallar och kaanske ett lite alastningsbord i mitten där man kan ställa ner sin kopp med varm choklad.

I sovrummet kan ni köpa nån sorts sideboard i samma träslag som sängen och ställa den vid väggen.

Lycka till! :o)

KarolinaOlivia

KarolinaOlivia, 2010-01-27

Håller med föregående talare:)
Jag tycker inte heller att man ska ha som utgångspunkt att fylla alla väggar, luft behövs också! Vad gäller tavlorna i trappan så tycker jag att du kan prova att byta dem mot de andra för att se hur det ser ut! Men jag tycker inte nödvändigtvis att du behöver ha något på tegelväggarna, att belysa dem istället tror jag på så att man ser strukturen på väggen! Ovanför andra soffan och tv:n i sovrummet behöver du inte ha något tycker jag, det ser inte tomt ut, men skulle du vilja ha något över soffan tror jag att det skulle vara snyggt med ett tyg där (eller en tavla av uppspänt tyg). Hoppas att detta gav lite ideér :) MVH Karolina

Bonelli

Bonelli, 2010-01-28

Tack så hemskt mycket bra kommentarer!
Så, du tror inte det skulle se konstigt ut att samla alla tunga tavlor på e vägg?
MVH Åsa

Bonelli

Bonelli, 2010-01-28

Hej!
Tack för jättebraiga ideér!
Jag har funderat på det där med fåtöljerna och ska prova det. Jag har sagt att om jag någonsin kommer bygga ett hus kommer jag ALDRIG bygga ett rum i L-form. Det är så himla opraktiskt! Det blir en massa döyta till ingen nytta.
En fråga till:
Om jag tar ned tavlorna, ser det konstigt ut att samla dem på ett ställe i och med att det är så tunga och tjocka ramar? Skulle du gjort så?
Tack igen!
MVH Åsa

Sandraw

Sandraw, 2010-01-28

jättetavlan vid fåtöljen vid soffgruppen istället och så låt den tegelväggen vara utan tavla:)

Fallochinterior18

Fallochinterior18, 2010-01-29

Jag skulle också ha den vita tegelväggen fri, apropå där fåtöljen står vid den halva väggen som delar av rummet. Det går inte o byta så du får en större bänkskiva där, så kan du ju ha ett par barstolar där, som ett barhäng.

Bonelli

Bonelli, 2010-01-29

Men det var ju en himla bra idé!!!
Min dröm är att sänka den väggen och göra en eld med stenar runtom som regleras med gas.
Men det var sviiiiiindyrt... :(

Bonelli

Bonelli, 2010-01-29

Det tänkte vi göra först, men tyvärr at tavlan för stor och ryggen på soffan kommer gå upp mot tavlan.
Det är inte så bra.

cbaqke

cbaqke, 2010-01-30

Tycker inte Du behöver ha några tavlor på tegelväggen......tänkte bara tipsa om swedese-träden: Bakom vårt garage, av alla ställen, sågade vi ett typ swedese-träd o satte mot tegelväggen.....det blev faktiskt riktigt snyggt! Är Du nyfiken finns det i mitt "Fix & trix-album"! Behöver inte kosta så många kronor om man har en sticksåg o en mdf-skiva!!

XXJessikaXX

XXJessikaXX, 2010-02-03

Tegelväggen är så snygg som den är, skulle själv inte haft ett jota på den ;)
Detta hem har potiential och du har lyckats bra hittills!

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2022

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons