Här är mitt vardagsrum som jag vill göra om!
Soffan är nyinköpt och jag älskar den!
Men nu behöver jag råd till hur jag ska göra med resten av rummet, och om ni har något bra tips på hur soffan ska stå. Väggen där tv.n sitter på rev jag och en kompis precis bort lister som satt under skruvarna. Tanken är att väggen ska spacklas och tapetseras.
Någon som har tips på fina tapeter?
Hur det ska möbleras?
Tips på snygga möbler och dekorationer som skulle kunna passa?
Belysning?
Textilier?
MimmiLinnea, 2010-01-24
Jag skulle satsa på färgstarka, eller åtminstone konstrastrika, tavlor över soffan. Tapeten bakom tv:n tycker jag ska vara diskret så att ögonen inte blir fnoskiga av en massa olika mönster (fast det är möjligt att jag tänker helt bakvänt?). Vitrinskåpet var himla fint tycker jag, varför vill du inte har kvar det där det står?
KarolinaOlivia, 2010-01-24
Tycker att möbleringen är bra men tv:n och tvbänken ser ensamma ut! Du skulle kunna ha en lite "tuffare" tapet på den väggen som sticker ut lite så händer det mer! Eller vad sägs om att ha en stor växt bredvid tvbänken eller en lampa? Det är bra med ljus vid/bakom tv:n så blir det inte lika ansträngande för ögonen. Hade varit snyggt att göra en egen tavla inspirerad av kuddarna du har nu, om du ska ha dem kvar? Hoppas att det gav lite ideér:) MVH Karolina
Valkyria, 2010-01-25
råkade skicka ett privat meddelande så nu försöker jag igen :D
Tack vad ni är gulliga!
Tanken är att det ska inhandlas nya saker! Tv-bänk, TV ,ljud, soffbord, sidobord?, belysning, tapeter, gardiner, något att ställa under fönstret, dekorationer!
Så alla tips är mer än välkomna här!
Lägger in nya bilder när det kommer upp nåt nytt!!
Tar tacksamt emot massor av härliga färska rykande tips!
Valkyria, 2010-01-25
Jaa... en snygg tapet, lite diskretare som någon hä nedan skrev.
Jag ska nog ha kvar kuddarna men kommer ha flera olika att byta till. Har tänkt mig lite ceriserosa och svart då jag gillar färgkominationen. Väggarna (alla väggar) utom den som ska tapetseras ska målas vita.
Tar tacksamt emot massor av härliga färska rykande tips!
zenza_88, 2010-01-26
Åh, detta rummet har potential. Och soffan är ju riktigt läcker!
Om du får och om det går så skulle jag spackla och måla väggarna och sedan ha någon häftig tapet på t.ex. väggen med tvn. Därefter lååång och låg tvbänk från dörr till dörr. T.ex IKEAs Bestå (Se våran) med tillhörande tv och ljud.
Och sen bredvid soffan någon snygg fåtölj, såsom Barcelona eller Le Corbusier 4 (liggfåtöljen).
Om du vill ha kvar soffbordet (det är ju stort och bra) men vill göra det roligare så går det kanske att måla om den och lacka den blank.
Tyvärr kan man ju inte få allting man vill ha men hoppas du fått lite inspiration. :)
AIFOS, 2010-01-28
Hej!
Jag såg att vi har nästan precis likadana rum!
Det finns hopp! =) haha.. Jag har nämligen suttit och lekt på room328 nu i ett antal timmar. Så ta gärna en titt om du vill! =)
http://www.room328.se/inredningsprojekt/vardagsrum/vardagsrum-mobler-och-farger/97207
Lycka till!!
//Sofia
AIFOS, 2010-01-28
Hej!
Det finns hopp! =) haha.. Jag har nämligen suttit och lekt på room328 nu i ett antal timmar. Så ta gärna en titt om du vill! =)
http://www.room328.se/inredningsprojekt/vardagsrum/vardagsrum-mobler-och-farger/97207
Lycka till!!
//Sofia
AIFOS, 2010-01-28
Hej!
Lycka till!!
//Sofia