Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Hjälp med inspiration till mitt trötta sovrum/alkov

akerspoket

akerspoket SE

Publicerat för over 15 years sen
Följ

Jag skulle behöva lite input till vad jag kan göra åt min något tråkiga sovalkov. Det jag är ute efter är en lyxigare känsla, och det får man kanske inte med Westlife på väggarna *rodnar*

Funderar på att tapetsera i någon "mild" tapet, men har inte hittat någon än som faller mig i smaken. Budgeten är inte stor, 500-1000 kr, men det finns ju billiga tapeter. Det är en hyresrätt, och vill inte lägga enorma summor på den. Tänkte även tapetsera baksidan av bokhyllan, är ju inte så snyggt nu...

Headboarden trivs jag med, men är öppen för att byta tyg om jag hittar nåt sjyst. Kan man göra något roligt med sängbordet? Eller kanske leta nytt på loppis?

Tänkte även införskaffa sluten förvaring till dvd-hyllan, men det borde väl finnas på ikea? I övrigt är jag nöjd med möbleringen av rummet, bilder finns i övriga album.

Tack på förhand:)

Sommaren65

Sommaren65, 2010-01-16

Måste du ha bokhyllan i gluggen? Det vore snyggt med ett "tungt"enfärgat tyg som hänger fram lika mycket som bokhyllan gör.Fast du kanske måste ha bokhyllan att förvara saker i?Ska du tapetsera så ta en ljus tapet.Sänggaveln vore kanske snygg med ett lite mörkare tyg på som ev. kan matcha "draperiet".Jag skulle ha en annan lampskärm som inte är så vid.vid sängen. Eller ev. bara ha en spotlight vid huvudgaveln. Bara förslag...Lycka till! =)

akerspoket

akerspoket, 2010-01-18

Ja, jag gillar att ha bokhylla, och böcker framme, jag läser en hel deltanken med att ha avdelat med hyllorna är att få två rum, och det funkar faktiskt bra. Det ser nog bättre ut i verkligheten än på bild. Har köpt mörkbruna tråddraperier med lite glitter i och en brun lampskärm, och världens finaste tapet. Men tack för tipsen:)

akerspoket

akerspoket, 2010-01-18

Har fundilurat på dold förvaring, särskilt till dvdhyllan, bokhyllan är nog mest allmänt stökig för att jag bara dumpar grejer där;) Svårt att få undan fler grejer, går ju inte direkt att stoppa böckerna i lådor. Köpte faktiskt en nonvoventapet på Rusta som nu är uppsatt, blev superfint:) Bara baksidan av bokhyllan kvar att fixa nu!

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Produced by Rooms Media AB

Copyright © StyleRoom 2007–2025

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons