Nu har vi satt igång med renovering av hallen. Har tänkt oss svart/mörkgrått klinkergolv med golvvärme och vit panel på väggarna (panelskivan). Det vi skulle behöva hjälp med är hur vi ska göra med själva planlösningen. Från början var hallen väldigt liten och hade en klädkammare (fd toalett) på höger sida då man kom in i huset. Den visste vi redan från början att vi ville ta bort för att få en större hall. För att kunna riva upp golvet helt (pga fuktskadad regel) så var vi tvungna att ta bort de köksskåp som stod i anslutning till hallen (se andra bilden). När de skåpen kom bort så kändes det så mycket öppnare och större än tidigare, så nu funderar vi på att inte sätta tillbaka dem igen, utan ha öppet till hallen. Vad tror ni om det? Vi funderar också på om man i så fall skulle ha satt igen den andra dörröppningen mellan kök och hall, kanske haft inbygda hyllor med spotar där? Kom jättegärna med förslag
KarolinaOlivia, 2010-01-18
Tycker det va fint med skåpen som det var innan men vill ni ha en mer öppen känsla tycker jag nog hellre att ni kan sätta öppna hyllor där skåpen stod tidigare (alltså bygga upp väggen där igen). Jag tror nämligen att om ni bygger igen dörröppningen från hallen och ska använda hålet där skåpen stått som "ingång" till köket istället att det blir en konstig och avig ingång om du förstår vad jag menar. Alltså att man kommer in precis vid matplatsen.. Lite svårt att förklara men hoppas att du förstår vad jag menar:) MVH Karolina