Nu måste vi bestämma oss angående kaklet, bara ungefär en vecka tills det ska kaklas!!! Vad hade ni valt? Vi har sett ut vit blank rektangulär kakel 5 x 20 cm som vi tänkt ha på hela ytan. Men vi velar lite fortfarande. Sambon vill helst ha svart rektangulär glasmosaik (vad kan den vara, kanske 2,5 X 10 cm?) men jag är inte alls så glad för svart kakel dessutom kommer det nog inte vara så snyggt till bänkskivan som kommer vara Ikeas stenmönstrade svart (men den går ju åt det grå hållet) och golvet är mörkt grått. Vi har ett litet kök och det kommer bli 3 kvm kakel och det känns som det blir för plottrigt om vi väljer att sätta små grå mosaik plattor där fläkten ska sitta, vad tycker ni om det? Det blir så lite vit kakel sen på höger sida så det kanske ser lite dumt ut? Nu behöver jag så mycket råd jag kan få, så snälla snälla snälla!!!!!!!!!!!!! Luckorna kommer förresten vara Ikeas Abstrakt vita (högblanka alltså)
P.s Tycker ni att ekbordet gör bort sig? Sambon tycker det är fult medans jag tycker det värmer upp köket lite!!! D.s
grillspett, 2009-12-09
kolla min album ..kanske hittar du nåt .
Lycka till !!
Viken, 2009-12-12
Till mitt högblanka kök har jag svart kakel....men jag tror jag ångrar mig att jag inte tog vit glasmosaik, eller i allfall ett vitt kakel. Tycker att ekbordet ger en varmare känsla i köket. Kan lägga upp en bild på vårat kök.
nikki1973, 2009-12-12
Hej!
Tack för ditt svar. Vi höll på att välja vit glasmosaik men jag ångrade mig i sista stunden. Så nu har vi bestämt oss för ett vitt kakel som är 10 X 30 cm. Men jag ser gärna bilder från ert kök!
barakarin, 2009-12-13
jag skulle kört med vitt rektangulärt kakel. men det kan ju vara för att jag inte gillar svart glasmosaik...