Japp, taklampan går till gud i vilket fall... och det var ingen dum idé med flera spottar som riktar ljuset...! Jag tror att jag kommer använda bänken till vänster om spisen en hel del, för diskbänken är inte så läng egentligen, plus att det kommer en diskmaskin till höger om vasken tror jag.. så jag vill ha ljus där... men jag ska se om det finns något utrymme bakom Reda-hyllan, annars kanske man kan flytta fram den på något sätt... Tack för förslagen!
Byt ut några skåp mot öppna hyllor. Lacka luckorna vita. Där micron står i dag kan du kanske sätta in hyllor. Använd Ikeas rostfria kökshylla som består av stålrör och anpassa efter dina mått, där kan du sedan förvara grytor och stekpannor. Micron kan du gömma i högskåpet på vänster sida var bara noga med att inte täcka för sidorna på micron på grund av brandrisk... där micron står nu ser INTE okej ut. Lycka till!
Tycker också att köket är skitfint som det är. Det enda jag skulle göra är att skaffa en fläkt till spisen. Och byta ut duken. Blått och rött blir ofta inte så bra, det är så kontrastfullt.
Sida 2 av 2:
LadyRetro, 2009-12-09
Japp, taklampan går till gud i vilket fall... och det var ingen dum idé med flera spottar som riktar ljuset...! Jag tror att jag kommer använda bänken till vänster om spisen en hel del, för diskbänken är inte så läng egentligen, plus att det kommer en diskmaskin till höger om vasken tror jag.. så jag vill ha ljus där... men jag ska se om det finns något utrymme bakom Reda-hyllan, annars kanske man kan flytta fram den på något sätt... Tack för förslagen!
carpediem-, 2009-12-11
Byt ut några skåp mot öppna hyllor. Lacka luckorna vita. Där micron står i dag kan du kanske sätta in hyllor. Använd Ikeas rostfria kökshylla som består av stålrör och anpassa efter dina mått, där kan du sedan förvara grytor och stekpannor. Micron kan du gömma i högskåpet på vänster sida var bara noga med att inte täcka för sidorna på micron på grund av brandrisk... där micron står nu ser INTE okej ut. Lycka till!
Hencopenko, 2010-01-11
Härligt kök! Våga använda mycket färg så du får ett "glatt" och inspirerande kök! :)
Valandur, 2010-02-24
Jag tyckte det här köket var jättefint som det är!!
LadyClose, 2010-02-25
Shit, vad snyggt kök!
drowsy, 2011-05-29
Tycker också att köket är skitfint som det är.
Det enda jag skulle göra är att skaffa en fläkt till spisen.
Och byta ut duken. Blått och rött blir ofta inte så bra, det är så kontrastfullt.
Men om det är så att du hatar blått, så skulle jag nog måla luckorna ljusgrå. Och välja en spisfläkt silver, typ http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60096170 eller http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80156568