Har precis målat om mina köksluckor från klassiskt "hyresrätts-vitt" till svart. Jag har satt upp en lampa i taket med fyra spottar och monterat in en dimmer. Köket är litet (ca 2,8 x 2,5 m).
Jag vill ha tips på vilken köksmöbel som skulle kunna passa istället för den jag har nu. Alternativt att jag målar om den jag har.
Sen skulle jag velat kunna utnyttja ytan där jag har micron, men det verkar omöjligt att hitta en annan plats till den.
Förslag och tips mottages tacksamt :)
najaden, 2009-11-26
Jag föreslår ett mindre bord. Det skulle vara snyggt och luftigt med ett runt bord, men förmodligen mer praktiskt och flexibelt med ett rektangulärt. Det vore fräckt med IKEAs Modus i gult
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20152587 Bordet finns också i svart och vitt. Nya luftigare stålrörsstolar. Svarta? Beträffande mikron så är det vårare att lösa. Skulle du ha plats för den i ett av överskåpen? I så fall kan man ta bort luckorna och borra hål nertill för att få ut sladden. Vill du inte ta bort luckorna så kan man ju ha skåpet öppet när man använder mikron. Lycka till!
ninnisthlm, 2009-11-26
Jag tror det skulle bli fint med ett barbord i ek. För två. Liknande den här http://www.mio.se/templates/MioProdukt.aspx?id=8017&p=1
Alternativt ett litet pelarbord i matbordshöjd och två nätta stolar.
ansen, 2009-11-26
Vad bra det blev med de nymålade luckorna!!
Jag har haft samma problem med micron i en tidigare lägenhet. Jag hittade en plats i ett överskåp i plåt (som brukar finnas i hyreslägenhets kök) ovanför kylskåpet, satte bara en förlägnings från uttaget bakom kylskåpet och drog in den i överskåpet och satte in micron... Blev lite högt kanske men det var det bästa i det köket samtidigt som jag slapp se micron.
Kanske skulle du måla bordet svart och köpa nya nättare stolar och hur skulle det bli om du satte bordet åt andra hållet så att kortänden ståt mot fönstret?
Lycka till!
Gummis, 2009-11-26
Jag föreslår också ett lite mindre bord och i vitt. Eller måla det du har.
Smultronflickan, 2009-11-26
Ett runt bord hade varit det bästa i det lilla köket... Det hade varit snyggt om det varit vitt med svarta stolar... O du kanske kan stoppa in micron i något skåp... Det har vi gjort... Lycka till!
moreismore, 2009-11-27
Jag tycker du ska satsa på ett så litet köksbord som möjligt för att köket ska kännas så stort som möjligt. Uteserveringar brukar ha små bord som jag tror att storleksmässigt skulle passa ditt kök.
Byt ut stolarna mot något nättare. Pinnstolar finns alltid billigt på loppisar. Med lite färg blir dom jättefina.
Micron borde väl gå in i något utav skåpen.
Wonderful, 2009-11-28
Hej!
Snyggt med svarta köksluckor!
IKEA har ett bra matbord med stolar för små ytor. Kolla in FUSION i brunsvart: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30176837
Mvh/
Wonderful
Yoyyzan, 2009-11-30
tycker du ska satsa på gårdagens länk
Stefan, 2009-11-30
Kul att ni gillar luckorna =) Blev själv riktigt nöjd.
Micron ovanför kylskåpet kan nog funka det ska jag testa! I överskåpen är det fasta hyllplan, så ska jag få in micron där måste det sågas och det vill jag helst inte.
IKEA:s fusion ser helt ok ut, lite dyr kanske men tål att tänkas på. Jag har tänkt att jag vill ha ett litet bord för att få köket att kännas större. Har också haft som funderingar på ett riktigt gammalt slitet bord som kontrast till den andra "modernare" inredningen.