I somras hann vi bara ställa in lite möbler i den nästan färdiga lillstugan, det ser väldigt kalt och sterilt ut....någon som har några bra inredningstips för att få det mysigt och hemtrevligt, kanske lite i skärgårdsstil så tar vi gärna emot det...
Hm, jag tror att problemet är att det känns så nytt. Det är svårt med de nya möblerna tycker jag. Om du behåller de större du har och blandar med familjeklenoder som äldre speglar istället för nya och tex gamla karaffer som vaser. Alltför mycket nytt köpt blir alltid stelt tycker jag. + skippa extra stolen vid fönstret. Annars mys!
ja, jag har bestämt att slipa och måla en köpmansdisk vit, som även skall få nya knoppar vid ena kortsidan av bäddsoffan. Över den skall jag hänga en spegel med en sån där gammaldags och lite arbetat ram på. Sen skall jag hänga en gammal slipad altandörr med speglar i vågrätt över bäddsoffan. Problemet är att vi har ett ganska stort bord och sex stolar då våra vuxna barn och deras vänner behöver mycket sittplats när de hälsar på oss, för att sitta och spela spel, dator eller när de skall sitta och äta flera stycken. Jag tror jag skall köpa ett nytt snyggt heltäckande ljusbeige tyg att ha på bordet och en gammal duk över med genombruten spets, samt mycket ljus . Sen måste jag ha upp en grupp med tavlor på en av väggarna (ev med bilder på barnen när de var små....), samt en skön matta under matbordet. I hallen har vi proppskåp och vattenberedare m.m. på väggen till vänster när man kommer in, där har jag tänkt att hänga ett "tungt" ljust tyg med stora öljetter upptill på en stång som döljer detta och på väggen jämte skall vi göra en hängare alá Ernst......
Yoyyzan, 2009-11-22
oj vilka potential. du kommer få riktigt fint med tips från styleroom
Kange1, 2009-11-23
Jättefint, men som du säger lite kalt. Lampa över bordet, gardiner, lite mer blommor. Tavla alt. hylla på väggen över soffan. Matta på golvet.
gunka, 2009-11-23
ja det är kalt....men med lite fix som t.ex det du föreslog skall nog göra underverk
gunka, 2009-11-23
tack för ditt svar, ja jag är säker på att jag kommer att hitta många fina tips här...här finns så mycket fint, men blir så sugen på att fixa direkt..
meestella, 2009-11-24
Hm, jag tror att problemet är att det känns så nytt. Det är svårt med de nya möblerna tycker jag. Om du behåller de större du har och blandar med familjeklenoder som äldre speglar istället för nya och tex gamla karaffer som vaser. Alltför mycket nytt köpt blir alltid stelt tycker jag.
+ skippa extra stolen vid fönstret.
Annars mys!
gunka, 2009-11-24
ja, jag har bestämt att slipa och måla en köpmansdisk vit, som även skall få nya knoppar vid ena kortsidan av bäddsoffan. Över den skall jag hänga en spegel med en sån där gammaldags och lite arbetat ram på. Sen skall jag hänga en gammal slipad altandörr med speglar i vågrätt över bäddsoffan. Problemet är att vi har ett ganska stort bord och sex stolar då våra vuxna barn och deras vänner behöver mycket sittplats när de hälsar på oss, för att sitta och spela spel, dator eller när de skall sitta och äta flera stycken. Jag tror jag skall köpa ett nytt snyggt heltäckande ljusbeige tyg att ha på bordet och en gammal duk över med genombruten spets, samt mycket ljus . Sen måste jag ha upp en grupp med tavlor på en av väggarna (ev med bilder på barnen när de var små....), samt en skön matta under matbordet. I hallen har vi proppskåp och vattenberedare m.m. på väggen till vänster när man kommer in, där har jag tänkt att hänga ett "tungt" ljust tyg med stora öljetter upptill på en stång som döljer detta och på väggen jämte skall vi göra en hängare alá Ernst......
gunka, 2009-11-24
eller jag tror att jag hoppar över duken med spets...och kanske har några snygga underlägg eller dyligt istället....