Innan vi började renoveringen hade vi den här röda färgen som vi bestämde oss för att ta bort till förmån för vita högblanka luckor. Nu när vi har bytt köksbänk och kaklat om så ser den röda väldigt hemtrevlig och personlig ut. Beslutsångest.
Dessutom har vi ett barbord i ek i köket, detta var tänkt att bli vitt för att matcha köksluckorna. Nu skär det sig som fasen. Frågan är om man kan måla det svart istället eller om man ska mörkbetsa det.
bettan, 2009-11-07
Behåll absolut den röda färgen på luckorna och måla bordet svart i stället!!
Det blir mycket mer personligt!
tvillingmor, 2009-11-08
Hugget som stucket tycker jag. Gillar man färg och inte vill ha som de flesta andra - behåll de röda. Annars tycker jag att de skulle vara snyggt med svarta eller vita luckor. Sug på karamellen ett tag och känn efter först... Lycka till! Varma hälsningar // Sofia.
zanozo, 2009-11-08
Ursnyggt och framför allt personligt med röda luckorna! Visst är vita luckor snyggt, men det blir mer som ett "jaha...". Behåll det röda och måla bordet svart! Ert kök är superfint.
ansen, 2009-11-08
Behåll det röda och kanske kan ni, istället för att måla bordet svart betsa bordet för att få samma färg på bordet som på köksbänken. Men jag vet inte om det spelar nån roll ifall bordet är oljat eller inte...då kanske man måste slipa bordet ganska ordenligt om färg eller bets ska fastna...
Lycka till :o)
Amarella, 2009-11-08
Det är läckert som det är. Behåll det. Du kan alltid ändra dig i framtiden och då blir det fint med vita luckor också. Men tvärtom att måla vitt och sedan vilja ha det röda tillbaka känns väldigt långsökt.
Snickerskan, 2009-11-09
Jag håller med om att behålla den röda färgen!
Och betsa sen bordet, det ser ut som ni har bänkskiva i valnöt (eller är det betsad ek?)så välj en bets, finns en som heter valnöts brun den är nog samma som skivans färg. Herdins betser är bäst och dom har en lackbets som fäster på behandlade ytor. Vi använder Herdins betser på jobbet dom är kanon, men fråga på en färghandel om du känner dig osäker =)
112Kvadrat, 2009-11-09
Supersnyggt med röda luckor!!!!
Bullmorsan.se, 2009-11-09
Jättesnyggt med det röda!
Sandraw, 2009-11-09
Behåll det röda och betsa barskivan mörk i likadan träbets som bänkskivan, det blir kalas!