Kanske ett färgsprakande överkast med lite lugnare kuddar och gardiner i samma ton. Nattduksbord i denna stil http://www.mobeljakt.se/#prodid=76557 . Försök få upp tv på väggen och ta bort byrån så får du bättre rymd i rummet.
En sängavel, bara vid huvudet, går att göra själv väldigt enkelt. Sängbord, lampa i fönstret, sänglampor antingen på borden eller på väggen. Villd u inte ha sänggavel kan en hylla på väggen ger ett mer ombonat intryck.
Du har ju en snygg tapet i rummet så den hade jag behållit men jag hade köpt en ny tvbänk/byrå i ek precis som dina garderober. Sen hade jag köpt nya krukor till fönstret som var lite högre. Jag hade valt en gardin med lite färg och sen fångat upp den färgen på sängöverkast och kuddar. jag hade inte haft längder i fönstret utan en kappa. (ingen sån med volanger/rynk utan en helt plan kappa). Lycka till! ///Jenny
jag tror att en sänggavel skulle göra stor skillnad! Enkelt att göra själv och inte alls så dyrt.
Läste lite längre ner att ni diskuterade hyllor över sängen - jag skulle kombinera sänggavel och hylla (precis som jag själv gjort, hihi)! Min sänggavel är ca 10cm tjock, alltså sticker ut från väggen en bra bit, så det ger plats för tavlor, blommor och ljus m.m där på. Har även satt en spegel bakom för att få rummet att kännas större.
Du har en fin grund i ditt sovrum med den tjusiga tapeten. Du kommer få till det jättebra =)
Mycket trevliga förslag...Ska verkligen hitta något att slänga på sängen för lite färg samt hotell känsla. Blommorna är/var orikdeer med dött..lol
Tack för ditt egagemang & alla tips..mycket bra
Snickerskan, 2009-11-04
Kanske ett färgsprakande överkast med lite lugnare kuddar och gardiner i samma ton.
Nattduksbord i denna stil http://www.mobeljakt.se/#prodid=76557 . Försök få upp tv på väggen och ta bort byrån så får du bättre rymd i rummet.
no68, 2009-11-04
Ser lugnt och skönt ut! om du vill ha det lite mindre lugnt kan du ju sätta upp en ram med tyg över och stoppa en ljusslinga bakom!
MamsellZ, 2009-11-04
En sängavel, bara vid huvudet, går att göra själv väldigt enkelt. Sängbord, lampa i fönstret, sänglampor antingen på borden eller på väggen. Villd u inte ha sänggavel kan en hylla på väggen ger ett mer ombonat intryck.
SolrosiSolna, 2009-11-04
Tack..tavlor har jag funderat på ev på tavellist ovanför sängen.. Alltid trevligt men andra som ser med "andra" ögon..Tack för dina tips
SolrosiSolna, 2009-11-04
Tack..Vi har två tygtavlor redan i vår lilla 3 :a men ingen med ljusslinga..kanske kan vara nåt..Tack för dina tips
SolrosiSolna, 2009-11-04
Tack för dina tips...hittade endast en låda under sängen på din länk. Men nån färg ska in i sovrummet, vet bara inte vilken än...
ninnisthlm, 2009-11-04
Något som jag tycker är fint och som kan lyxa upp ett sovrum ordentlgt är sänglöpare ovanpå ett vitt överkast. Typ så här:
http://www.deluxejavadesign.com/bed-runners/
Alternativt en filt eller yttre överkast som du viker in. Typ så här:
http://www.splendia.com/en/tailor-made-hotel-buenos-aires.html
Sedan ser det ut att behöva kastas upp lite ljus på väggen vid huvudändan av sängen. Två vägglampor skulle nog göra susen.
Mitt sista förslag är att du byter ut en av krukväxterna mot en stolt vit orkidée. Alternativt en lila, gul eller rosa för att få in lite färg.
Smultronflickan, 2009-11-04
Du har ju en snygg tapet i rummet så den hade jag behållit men jag hade köpt en ny tvbänk/byrå i ek precis som dina garderober. Sen hade jag köpt nya krukor till fönstret som var lite högre. Jag hade valt en gardin med lite färg och sen fångat upp den färgen på sängöverkast och kuddar. jag hade inte haft längder i fönstret utan en kappa. (ingen sån med volanger/rynk utan en helt plan kappa). Lycka till! ///Jenny
v.persson, 2009-11-04
jag tror att en sänggavel skulle göra stor skillnad! Enkelt att göra själv och inte alls så dyrt.
Läste lite längre ner att ni diskuterade hyllor över sängen - jag skulle kombinera sänggavel och hylla (precis som jag själv gjort, hihi)! Min sänggavel är ca 10cm tjock, alltså sticker ut från väggen en bra bit, så det ger plats för tavlor, blommor och ljus m.m där på. Har även satt en spegel bakom för att få rummet att kännas större.
Du har en fin grund i ditt sovrum med den tjusiga tapeten. Du kommer få till det jättebra =)
SolrosiSolna, 2009-11-04
Mycket trevliga förslag...Ska verkligen hitta något att slänga på sängen för lite färg samt hotell känsla. Blommorna är/var orikdeer med dött..lol
Tack för ditt egagemang & alla tips..mycket bra