Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Hjälp med att inreda/mysa till våran hall

pvwowern

pvwowern SE

Publicerat för mer än 11 år sen
Följ

Hej allihopa, det finns så många duktiga och intresserade här, så jag tänkte höra med er om förslag hur man kan få ordning på våran hall. Idag är den både kal och tråkig :) Vi har inte gjort någonting med den sen vi flyttade in för ca 1 år sedan. Nu behöver vi hjälp :)

Vi vill ha den både mysig och stilren, men vet inte vart vi ska börja... Alla förslag och tips, både på färger och möbler är välkomna.

Mvh
Anna & Patrik

SaraF

SaraF, 2009-10-27

Sittbänk med förvaring under är superbra och passar in i er hall. Helkroppsspegel är ju ett måste i varje hall :-)
En stor golvkruka med en "svärmorstunga" i är ju supersnyggt också. Någon fin tavla kanske (se isa.nu bla)

ansen

ansen, 2009-10-27

Vilken härlig lägenhet!!! Avis!

Får jag fråga varför det bara är målat med den beiga färgen upp till "dörrhöjd"? Känns som om rummet blir avkapat och jag får nån sorts sjukhuskänsla. Jag skulle nog, om inte jag hade målat upp till taket, iallfall målat upp till valvet.

Jag tror också att en kristallkrona skulle bli kalassnygg i den hallen. Kanske också måla väggen som är till vänster om dig när du kommer in i hallen som följer bort till vardagsrummet och låta den till vänster vara vit. Kanske en relativt mörk varm färg. Någon sorts sittmöbel kanske!?

Ja, lite tankar jag fick! Lycka till :o)

Saandra

Saandra, 2009-10-28

Gud vilken skoj och rolig hall ni har, här finns det massa att göra :)
Det första jag kom o tänka på, mer ljus!
Det andra som slår mig när jag ser bild 6, är att klädhängaren hänger helt fel. Jag kan tänka mig, om ni har haft gäster och nu kanske suttit i matsalen (om nu denna används) och era gäster ska gå hem, så ska dom få ett sista snyggt intryckav erat hem, inte era ytterkläder, dom ska inte få känslan; på med jackan fort nu går vi, om du förstår lite hur jag tänker. En stor växt, och kanske en liten bänk, som SaraF säger med lite förvaring under fönstret. För mig som bor mitt ute i skogen, så känns de, när jackorna hänger där, att detta rum är ett vänterum på väg in till tandläkaren. Går de kanske inte att använda den korta väggen vid dörren, där vid elementet som någon slags avhängningsplats? Och på vintern är de bra om jackor och vantar kommer nära elementet. Jag tänkte på erat söta valv oxå, där kanske man kan sätta in någon slags spot som fästs uppe i "taket" på valvet, och under kanske man kan ställa någon snygg pediestal (som inte är för stor!!) med någon snygg blomma på. Eller varför inte någon skulptur eller staty som ni båda tycker om, något som väcker lite intresse och riktar ögonen åt sig, ngt som förklarar lite hurdanna ni är.På bild 3, den väggen som är på samma som dörren, där tänker jag mig som en fondvägg, och resten av väggarna i en o samma färg. Och bild 4, sätt upp några snygga tavlor, eller kanske kort på rad på väggen till höger. Snart är jag klar, men en sak till, ni har en stooor hall, använd den! Om ni ska ha en matta, ha en rejäl, eller ingen alls, annars ser de bara dumt ut, samma med eran kära taklampa, kör på rejäl, eller ingen alls :)
Jag hoppas inte jag låter tjatig, utan bara lite tips som kom o slog mig bara sådär..
Lycka till i alla fall!!

Madds

Madds, 2009-10-28

Måla om, och titta över andra förvaringsmöjligheter. Svår höjd på klädhängaren. Försök ta vara på utrymmet. Ni har ju massor med möjligheter med er spännande hall :-)
Kanske klädhängare (högre upp) på andra sidan väggen, dvs till höger när man kommer in, samt en skohylla som är formad likt inbuktningen, så att den inte tar så stor plats? Och en större spegel på vänstersidan. Andra tapeter - jag brukar gilla mörka sådana men här gör ni nog bra i att satsa på ljusa, för det häver fram den fina takhöjden. Lycka till!

SveaMaliin

SveaMaliin, 2009-10-30

Gudars vilken lägenhet ni verkar ha!
jag skulle också behöva hjälp med att mysa till de i min hall!

Lillsnorpa

Lillsnorpa, 2010-01-07

Vilken hall! Wow!
Om jag var ni skulle jag tänka över förvaringen (som bekant är A och O. Tänk även på att belysning är viktigt. Speglar kan få ytor att se större ut, vilket kan vara bra i en hall. /Lillsnörpa

www.lillsnorpa.blogg.se

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2021

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons