Har ett kök med björkluckor och grått "kakel" (är nog egentligen klinker...) som jag egentligen inte är vidare förtjust i, men eftersom det i stort sett är helt nytt (var nyrenoverat när vi flyttade in i maj) och sambon tycker att det är fint, så får det vara orört tills vidare.
Det som skall göras är att det skall tapetseras och målas, och jag har ingen som helst aning om vad för tapet och färg som kan få köket att kännas ljust och modernt, och helst även dra uppmärksamheten från luckorna, behöver hjälp från alla er inredningsintresserade!!!
Funderar just nu på om man skall sätta vitmålad bröstpanel och ha en ganska så mönstrad tapet över?
Smultronflickan, 2009-10-21
Jag hade absolut inte satt up någon panel... Tycker inte att det går ihop med köksluckornas stil. Jag hade satsat på en stormönstrad tapet med vit botten och grått mönster eftersom kaklen var grå... Lycka till! ///Jenny
gulligatess, 2009-10-26
en vit tapet med blommor på alltså låt färgerna på blommorna vara transperanta. lite svagt i ljusljust beige å vit botten färg i gräddvit kanske?