En blekt turkos hissgardin är mitt förslag! Då kan du ju även komplettera med längder om du vill ha en mer ombonad känsla. Ett tips om du gör så är att du låter längderna gå en bra bit ut på väggen för att inte "förminska" fönstret. Men vilken fanstastisk utsikt!!! Lyckost där!!! Haha, har själv lagt samma golv i mitt kök, älskar det!
Håller absolut med Linska, sätt ingen gardin för fönstret, utan låt längden i så fall gå vid sidan av fönstret. Eller varför inte sätta en smal gardinkappa. Kan sätta stången mycket högre upp över fönstret så får man en känsla av att fönstret är större än det är samt att kappan inte skymmer utsikten. LycKa tiLL!
Tackar för förslagen! Ville inte skriva det från början utan ha ett open mind men faktum är att jag letat ett bra tag efter ett ljust turkost tyg med vita små prickar på som jag ska sy en kappa av. :)Då vet jag att ni är inne på samma spår men nästa fråga dyker då upp: vad hittar jag ett sådant tyg eller hissgardin?! Har letat överallt. Hoppas på tips!
Bra idé att hänga den högre upp! Och alla borde hänga sina gardiner mycket längre ut på sidorna än vad som är normalt. Hittade ett skimrande tyg i ljust gräsgrönt på Hemtex som kanske hade funkat som längder iaf, i väntan på den rätta kappan om inte annat!
Linska, 2009-10-14
En blekt turkos hissgardin är mitt förslag! Då kan du ju även komplettera med längder om du vill ha en mer ombonad känsla. Ett tips om du gör så är att du låter längderna gå en bra bit ut på väggen för att inte "förminska" fönstret.
Men vilken fanstastisk utsikt!!! Lyckost där!!!
Haha, har själv lagt samma golv i mitt kök, älskar det!
Sagasmamma, 2009-10-14
Håller absolut med Linska, sätt ingen gardin för fönstret, utan låt längden i så fall gå vid sidan av fönstret. Eller varför inte sätta en smal gardinkappa. Kan sätta stången mycket högre upp över fönstret så får man en känsla av att fönstret är större än det är samt att kappan inte skymmer utsikten. LycKa tiLL!
ninnisthlm, 2009-10-15
Helt underbar utsikt!!!
islander, 2009-10-15
Tackar för förslagen! Ville inte skriva det från början utan ha ett open mind men faktum är att jag letat ett bra tag efter ett ljust turkost tyg med vita små prickar på som jag ska sy en kappa av. :)Då vet jag att ni är inne på samma spår men nästa fråga dyker då upp: vad hittar jag ett sådant tyg eller hissgardin?! Har letat överallt. Hoppas på tips!
islander, 2009-10-15
Bra idé att hänga den högre upp! Och alla borde hänga sina gardiner mycket längre ut på sidorna än vad som är normalt. Hittade ett skimrande tyg i ljust gräsgrönt på Hemtex som kanske hade funkat som längder iaf, i väntan på den rätta kappan om inte annat!
islander, 2009-10-15
Tack! Njuter varje dag, mycket fint på kvällen också när ljusen från husen speglar sig i vattnet. :)
islander, 2009-10-15
Å visst är golvet fint! Jag har lagt det i hela lägenheten, fler bilder dyker upp så småningom men det tar ju sådan tid att bli klar!
112Kvadrat, 2009-10-15
Jätteläckert. Snygg annorlunda tapet.
Elina87, 2009-10-16
Här http://www.stoffochstil.se/Katalog/Bolig.aspx?group_id=6007&articleid=24315 har de ett turkost/mint färgat tyg med vita prickar :)
retrobohem, 2009-10-16
du måste inte ha gardin, du har ju ingen insyn men en underbar utsikt, varför störa det?