Jamän, rensning är väldigt på G :)
Som skrivet innan, söker med ljus och lykta efter snygga krukor till fönstret! Ska ta mig en sväng förbi indiska imorgon. Tack för tipsen!
Om du vill ha "tusen & en natt" känsla i sovrummet är tyger ett alternativ. Kan ha hängande "tunga" och varma tyger som täcker nån vägg. Kanske väggen vid sängaveln... Man kan göra grymt mycket med bara tyger! =)
Väldigt inne på det också, vet bara inte hur jag ska "få upp dom". Har tunna gardiner på ena väggen nu uppsatta med en "vajer".. det är sådäääär. Några bra tips? =)
Om du vill ha "tusen och en natt" i sovrummet tycker jag att du ska köra på samma stil i resten av lägenheten. Skulle köpt en stor mörkgrå soffa, men divan eller schäslong. Skänken och ljusstakarna på den är fina, men det kanske finns en bättre plast för den någon annanstans? Skulle nog luta en snygg orientalisk spegel på den och ett silvrigt buddhahuvud. I fönstret skulle du kunna hänga några snygga lyktor och det fattas krukor med blommor. Angående sovrummet skulle jag hänga några stora tavlor. Kolla gallerix, de brukar ha fina buddha-tavlor.
Sida 2 av 2:
softy, 2009-10-09
Jamän, rensning är väldigt på G :)
Som skrivet innan, söker med ljus och lykta efter snygga krukor till fönstret! Ska ta mig en sväng förbi indiska imorgon. Tack för tipsen!
Pangemange, 2009-10-09
Om du vill ha "tusen & en natt" känsla i sovrummet är tyger ett alternativ. Kan ha hängande "tunga" och varma tyger som täcker nån vägg. Kanske väggen vid sängaveln... Man kan göra grymt mycket med bara tyger!
=)
softy, 2009-10-26
Tack för mysiga tips =)
softy, 2009-10-26
Väldigt inne på det också, vet bara inte hur jag ska "få upp dom". Har tunna gardiner på ena väggen nu uppsatta med en "vajer".. det är sådäääär. Några bra tips? =)
travellingcat, 2011-09-11
Om du vill ha "tusen och en natt" i sovrummet tycker jag att du ska köra på samma stil i resten av lägenheten. Skulle köpt en stor mörkgrå soffa, men divan eller schäslong. Skänken och ljusstakarna på den är fina, men det kanske finns en bättre plast för den någon annanstans? Skulle nog luta en snygg orientalisk spegel på den och ett silvrigt buddhahuvud. I fönstret skulle du kunna hänga några snygga lyktor och det fattas krukor med blommor.
Angående sovrummet skulle jag hänga några stora tavlor. Kolla gallerix, de brukar ha fina buddha-tavlor.