Har nog fått en överdos av inspiration och kan inte bestämma mig vad jag ska göra..
Tapetserat klart sovrummet..
men det ser tomt och kalt ut...
Köket är en total oreda..i mitten av ideer..
vardagsrummet fattas tapeter halva rum och matta..samt vet ej hur jag ska göra det mer personligt...
me tavlor o så...
suckkkk
MamsellZ, 2009-09-15
Över sängen vore det snyggt med en avlång tavla. Eller någon snygg ljusstake i större format.
moreismore, 2009-09-15
Jag tycker inte att sänggaveln passar mot den tapetserade väggen. Jag skulle satsa på en lägre och enklare sänggavel som inte känns så hård. Tror även att främre delen av sänggaveln bryter av ditt rum på ett inte allt för rogivande vis. En smal hylla som är lika bred som sängen ovanför sängen skulle kunna vara fint. På hyllan kan du placera favoritsaker. Lite böcker, några ramar och föremål som skänker dig ro.
Tapeterna ser vackra ut men jag tycker att kontrasten till dom vita väggarna blir för stor. Om väggarna skulle målas i en gråare/blåare? vit nyans tror jag att det skulle ge ett mjukare intryck.
cosyhome, 2009-09-15
tack för tipset
cosyhome, 2009-09-15
tack för tipset, skall försöka hitta en lösning med sänggaveln..Är inte nöjd me den heller..men det är den jag har nu..tyvärr..
har dock en hylla.. :)
ska tänka på målningen..tackar för de tipsen.
MamsellZ, 2009-09-15
En egen sänggavel är lätt att göra, man tar en spånskiva, 5 cm bredare än sängens mått och så hög som man önskar, klär den med antingen ett gammalt täcke eller fiberfill som man köper i sybehörsaffärer, enklast är att fästa med häftpistol. Sen syr man ett överdrag som man kan trä av och på om man vill kunna byta eller så häftar man fast tyg/skinn ovanpå stoppningen. Antingen skruvar man gaveln i väggen eller i sängen. Sök här på SR efter sänggavlar så hittar du många snygga!
no68, 2009-09-16
Gillar de där trådgardinerna, men de är inte så mysiga kanske. Du skulle kunna ha vanliga gardiner också?
ninnisthlm, 2009-09-17
Jag tror det skulle bli mysigt om du bytte ut trådgardinen mot ett par röda sammetsgardiner. Gärna så de täcker hela väggen på varsin sida om fönstret. Till det skulle det bli snyggt med en droppformad kristallampa liknande den här http://www.halens.se/ProductPage.aspx?pid=033003&mid=52&sort=0&dir=1 men i det hörnet där stolen står. Alternativt två fönsterlampor som dem här (går säkert att hitta finare på auktioner eller antikhandlare) http://www.halens.se/ProductPage.aspx?pid=006174&mid=52&sort=0&dir=1
En röd sammetskudde till den svarta stolen.
cosyhome, 2009-09-17
ÅÅååhh tackar och bockar för det tipset...längat efter ny sänggavel..
cosyhome, 2009-09-17
Det ska jag prova och lägga in bilder på
cosyhome, 2009-09-17
2 väggar har det mönstrade figurena och 2 vita.Har en liten garderob.
Spegeln i vardagsrummet är220cm och sängen 160 :(
men kan köpa en mindre spegel och testa ifs..
köket sätter jag in bilder på..men den är en total oreda.
tack för tipsen..