När jag ritade köket ritade jag att kyl å frys skulle vara brevid spisen med ett skåp i mellan men tyvärr gick det inte att övertala sambon att flytta på dörren vilket hade varit optimalt. Istället bestämde vi oss för att vi skulle ha dörren kvar och ställa kyl å frys bortanför den istället. Men nu när vi börjat å provisoriskt ställt dom där dom ska stå, inte allt för mycket fel känns det inte alls bra då dom står mitt i fönstret, känns som att vi tar bort en massa ljus insläpp.
Ritade om lite granna i morse men måste då minska ner på en öppning i väggen jag tänkt göra och flytta på vitrinskåpen istället. Vad hade ni gjort?? behöver hjälp å råd snabbt!!
MamsellZ, 2009-09-13
Hmm, varför bara 3 vitrinskåp? Helt ovesäntligt eg haha, men jag är mycket för symmetri jag = ) Ett kan jag dock säga och det är att jag ALDRIG gått med på att ha kyl och frys sådär framför fönstret! Jag skulle bli vansinnig varje dag på en sådan sak. Ljus är viktigt (iaf för mig) spec på vinterhalvåret.
Antar att bild 8 visar hur du hade tänkt det om maken gått med på att flytta öppningen?
Du har ingen ritning av rummet sett uppifrån? Tycker det är lättare att få en bild av det hela då.
maartha, 2009-09-13
Hihi det ska vara 4a vitrinskåp men ett försvan i flytten från det första stället å jag var för lat för att sätta dit det igen ;) Nä bild nr 8 är så vi kan ha det om vi ändrar.. om sambon hade gått med på dörr flytt hade kyl å frys varit där dörren är i dag..
Petra, 2009-09-13
Det måste/borde vara förbjudet att ställa kyl och frys framför fönstret. Detta kommer inte att öka värdet på huset/lägenheten.
Har inga andra konkreta tips förutom att gå till en annan firma ex. elektrolux för gratis konsultation innan ni gör någonting.
maartha, 2009-09-13
Liiiite sent eftersom hela köket är urrivet. Men vi har bestämt oss för att inte ha kyl å frys där längre. :)
Petra, 2009-09-13
Tur karl´n kom till sans ;-) Lycka till!!!