Håller med ang. soffgruppen, men det är inte aktuellt att byta ut den nu. Den är rätt ny och vi trivs super bra med den. Sååååå skön. Man kan fälla 4 av platserna och man sitter då som en kung!!Tack för din kommentar!
Nej, inte måla vit. Jag förstår om du vill ha kvar den för att den är ärvd etc, men jag tycker du hellre borde sälja den och köpa en som du gillar än att förstöra den genom att måla den vit. Den kanske behöver lite belysning?
Jo jag tänkte på att pryda skåpet på ett sätt som förmodligen din farmor skulle ha gjort. Med en tjusig duk i rätt stil. Ta bort lyktorna, behåll årsuret för det är rätt stil. Vore spännande att leka med tanken att TVn hängde på väggen för den är alltför stor för skänken. Då skulle skänken mer komma till sin rätt. Fast du får prova dig fram till det som funkar för dig och de dina.
I det nya albumet "hemma hos mamma" finns en bild på en äldre skänk med en tv upphängd på väggen ovanför. Det funkar visuellt. Titta och se vad du tycker! Om det ger dig någon idé. Fast "mamma" har en skänk som skulle se fantastisk ut lantlig och vitmålad. Men men man skall inte kasta sten när man sitter i glashus. Jag har själv en byrå med en micro på och jag vet att det skulle se bättre ut utan micron. Det funkar bara inte i mitt hem just nu. Och jag kan inte hänga den på väggen. Hyreslägenhet! Lycka till med vad som funkar för dig! Spännande att se vad det blir.
Sida 2 av 2:
flizaliza, 2009-08-20
Håller med ang. soffgruppen, men det är inte aktuellt att byta ut den nu. Den är rätt ny och vi trivs super bra med den. Sååååå skön. Man kan fälla 4 av platserna och man sitter då som en kung!!Tack för din kommentar!
no68, 2009-08-20
Nej, inte måla vit. Jag förstår om du vill ha kvar den för att den är ärvd etc, men jag tycker du hellre borde sälja den och köpa en som du gillar än att förstöra den genom att måla den vit. Den kanske behöver lite belysning?
Amarella, 2009-08-20
Jo jag tänkte på att pryda skåpet på ett sätt som förmodligen din farmor skulle ha gjort. Med en tjusig duk i rätt stil. Ta bort lyktorna, behåll årsuret för det är rätt stil. Vore spännande att leka med tanken att TVn hängde på väggen för den är alltför stor för skänken. Då skulle skänken mer komma till sin rätt. Fast du får prova dig fram till det som funkar för dig och de dina.
Amarella, 2009-08-22
I det nya albumet "hemma hos mamma" finns en bild på en äldre skänk med en tv upphängd på väggen ovanför. Det funkar visuellt. Titta och se vad du tycker! Om det ger dig någon idé. Fast "mamma" har en skänk som skulle se fantastisk ut lantlig och vitmålad.
Men men man skall inte kasta sten när man sitter i glashus. Jag har själv en byrå med en micro på och jag vet att det skulle se bättre ut utan micron. Det funkar bara inte i mitt hem just nu. Och jag kan inte hänga den på väggen. Hyreslägenhet! Lycka till med vad som funkar för dig! Spännande att se vad det blir.
Modernretro, 2011-04-16
Underbar tv-bänk! Jag hade behållt den som den är! Finns inget finare än teakmöbler =)
oureverydaystory, 2012-11-05
Ååh, jag vet vad du kan göra med skänken - skicka den till mig! Fy så fin!