Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Liten studentetta

Jozzan

Jozzan SE

Publicerat för mer än 11 år sen
Följ

I oktober ska jag flytta in i en liten studentlägenhet på 26,3 kvm och jag vet inte riktigt hur jag ska inreda den på bästa sätt. Allra helst skulle jag vilja få in en riktig säng, en soffa (modell mindre, men inte alltför liten...), en tv-bänk,litet soffbord, någon form av avdelare, ett litet bord med stolar. Egentligen skulle jag behöva någon form av skrivbord också, eftersom det ju faktiskt är studera jag ska göra. Men det känns som att det kanske får prioriteras bort.. Nu behöver jag verkligen förslag på smarta lösningar! Jag har funderat lite löst över olika alternativ, men har inte riktigt hunnit sätta mig in i det till 100 procent än eftersom jag nyss fått den. All hjälp och alla förslag mottages tacksamt.. :)

no68

no68, 2009-08-04

Jag skulle satsa på inte så många möbler men grejer som funkar. Det är så lätt att det blir plottrigt annars (säger jag som har dubbelt så mycket möbler i min lägenhet än vad som vore snyggt...) Jag skulle skaffa ett rejält matbord med stolar där man även kan sitta och plugga. Sen skulle jag välja en bäddsoffa i den här stilen http://www.boomstore.se/?artnr=Funk+301-4a med soffbord såklart. Egentligen letade jag efter en stor skön soffa som hade en utdragsdel, en sån hade jag när jag bodde på 23 kvadrat. Det var jätteenkelt, man drog ut en låda som man sov i.

ninnisthlm

ninnisthlm, 2009-08-05

Jag tycker din planering på bild 1 är alldeles super (skippa planering 2). En matdel, en pluggdel och en sov/umgängesdel. Men strunta i det här med avdelare, det behövs inte/blir fint ändå. Kanske en dagbädd typ Ikeas Hemnes skulle funka som säng/soffa? Blir snyggt med överkast och prydnadkuddar och smart med förvaringen under där man enkelt o snabbt kan stuva undan kuddar och sängöverkast. Till det en skön fotölj med fotpall för avkopplande tv-stunder. En liggande expedit att ställa tvn på e ju smart så får du gott om bokförvaring med. Sedan tycker jag absolut att du skall ha en ordentlig pluggplats. Bild7 möbeln är alldeles för liten för hemtentor då man oftast sitter med flera böcker uppslagna. Det får inte plats helt enkelt. no68´s förslag om kombinerad mat/pluggplats tror jag blir bäst.
Lycka till.

Oldemor

Oldemor, 2009-08-07

Hej! jag har själv bott väldigt litet och jag tycker absolut du ska satsa på ett matbord att plugga vid istället för skrivbord. Säng tycker jag är mycket bättre än bäddsoffa och om du inte får plats med både säng och soffa, tycker jag du ska prioritera en säng och ha någon fåtölj till istället. Att skärma av rummet gjorde jag också till en början, men det blev mest rörigt och krympte rummet något otroligt.

Däremot är den ikeahyllan, hur smart som helst för att få in massor med förvaring och jag skulle ha en (eller så många som får plats!!) på den kortsida som är vid köket. Det finns också ett skrivbord som man "hänger" på hyllan. Skrivbordet är tillräckligt stort för att användas som matbord för fyra personer.

Soffborden du har valt är fina, men jag tror rummet kommer att upplevas fyrkantigt. Jag utgår från att du gillar den mörka färgen på möblerna och brickbord skulle göras sig fint till. Ellos har några varianter som skulle göra sig fint till, dessutom på rea.

(http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=29460&productId=197240&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=)

Som tv-möbel skulle jag vilja tipsa dig om den möbeln jag använder, den är så låg att du skulle kunna ha den framför fönstren och den fungerar som sittbänk.

Vad gäller planlösningen, så kan du kolla in hur jag menar på min blogg. (fattar inte hur jag lägger in bild i en kommentar)oldemor.blogg.se

Jozzan

Jozzan, 2009-08-09

tack så mkt för tipsen.. :)

Jozzan

Jozzan, 2009-08-09

tack för hjälpen, ska fundera vidare.. :)

Jozzan

Jozzan, 2009-08-09

tack så mkt för hjälpen och tiden du lagt ner :) bra tips där! ska fundera vidare..

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2021

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons