Vi bor i en hyreslägenhet i Visby (Gotland),
vi kan inte bygga om eller förändra allt för
mycket i vår 2:a på 52kvm för vi hyr den utav
en förmedling på ön. Vi behöver hjälp med hur
vi kan förändra, få mer hemkänsla och modernare
hem. Hoppas någon därute kan komma med ideer.
Saandra, 2009-07-31
Ditt vardagsrum, du har inte fler bilder på det, så att man kan få en helbild av det, det kanske är så att du kan möblera om hela rummet och få det att se jätte bra ut. För jag får känslan av att en manikyrstation inte skulle passa där ditt glasbord står idag. Jag vet inte om det är vänner eller om det är riktiga kunder som ska komma till dig, men jag tror att det blir lite jobbigt att ha tvsoffan och tv just där du arbetar. Om du förstår hur jag menar. Jag skulle kunna tänka mig att du skulle skärma av, så att du får dig ett riktigt "kontor". Jag tycker att du ska verkligen leka med ideér och så får du se hur långt du kommer.
Sen angående ditt badrum, du säger att du har lite förvaring, kolla in Cherrdydreams album på hennes badrum, där hon satt ett tyg runt handfatet som gör att du kan dölja till exempel såna där fula trådkorgar på hjul, där får du ju plats med en massa skräp :D
Till exempel kan du ju slänga ner såna saker som inte används så ofta i alla fall. (såna har man ju en del av)
Sen får man göra det bästa av situationen i hyreslägenheter, been there done that.
Vill du ha en känsla av modernt, gå på det och riktigt lås fast dig. Försök skapa en röd tråd genom hela badrummet, det hjälper mycket.
Jag har till exempel plockat ner såna saker som jag inte alls tycker är snyggt, för det kan man ju bara skruva upp sen när man flyttar igen..
Nä nu blev det mycket, lycka till i alla fall!