Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Köpt drömlägenheten men nu saknar vi inspiration!

hanoikarro

hanoikarro SE

Publicerat för mer än 13 år sen
Följ

Vi köpte vår drömlägenhet för några månader sen. Nu har vi bott in oss och köpt en hel del nya möbler. Men det saknas fortfarande en del för att vi ska känna oss riktigt hemma. Vi behöver framförallt hjälp med färgsättning och belysning i vardagsrummet och köksdelen.

Saourora

Saourora, 2009-07-20

Helt spontant skulle jag vilja få in massor av mustiga färger för att lyfta fram den varma inredningen. Det känns svårt att få till en lyxig känsla med vita väggar.. Jag skulle satt upp en av mina favvotapeter vid matplatsen, samma som jag har i mitt sovrum - kika gärna! :) Fyll soffan med mjuka kuddar i accentfärger och komplettera med ljus som matchar. En stor tavla som ni älskar bakom soffan och möbelbelysning lite här och var för mysfaktorns skull. Genom att ni inte kan ha taklampa så satsa på golvet istället? Tycker att Ikeas KULLA golvlampa med dimmer är snygg, kanske lite maskulin, men stilren. Jättefint och smakfullt inrett! Lycka till!

ninnisthlm

ninnisthlm, 2009-07-20

Vilken superfin lägenhet!
Hittade en gardin som jag tycker är helt härlig (.http://www.gardinmagasinet.se/p1-HEM.html ) Det är den med ljusblått botten, gröna stjälkar och rosa/lila blommor. Vita väggar och så dessa istället för fondvägg. Sedan lila, ljusblå och militärgröna kuddar i sofffan och samma färger värmeljushållare här och var. Några maskulina natuzzi-assesoarer, som golvkrukor och sånt, till det. Eller tänker jag helt galet nu?
Jag tycker i alla fall att gardinen ger härliga färgidéer så om inte gardinen själv kanske dess färger kan ge lite inspiration? Men...som sagt, smaken är ju som baken, och otroligt subjektiv.
Lycka till!

lejoss

lejoss, 2009-07-21

Hej!

Jag börjar med bild 1, jag tycker ni borde köra grått och silver som komplementsfärg (dels eftersom hylan ni har är grå/silver). Tror det skulle bli superläcker. Köp lite plädar etc i grått, och någon silverprydnad att ha på bordet. Någon vit kudde med grått/silver brodyr kanske. Förslag på lampa tänker jag mig en Regolit från Ikea eller något liknande.

bild 2: tycker ni borde ya en gardin så enkel som alvine från ikea

Bild 3: Jag tycker ni ska måla väggen vit så det blir samma som resten av väggen. Ev kanske ni kan sätta upp tvn på väggen, eller ha 2 stycken tygtavlor över?

bild 4: tycker ni borde satsa på tygtavlor bakom matbordet, speciellt om nivill ha en byrå där :)

Hoppas du känner att ni kan ha användning för något av mina tips. Ska bli kul och se resultaten sen? :D

LitenPalm

LitenPalm, 2009-07-21

Min första tanke när jag ser rummet är att måla allting kritvitt, eventuellt ha en fondtapet allra helst även den kritvit med vitt mönster på som man bara ser den i olika ljusskiftningar (om du förstår) Sen är juh kombinationen Svart och Vitt oslagbart, håller altid. Kör på den, det kan INTE bli fel het enkelt. Sen vad gäller guddar och gardiner. köp svarta och gråa kuddar och ha tex bara två stycken i färg (lite billigare) så kan du ha den färg du känner för just då. Samma med gardiner egentligen, köp någon grå gardin, kanske panelgardiner så kan du ha en panelgardin under den "gråa" i samma färg som kuddarna. Annars är jag väldigt förtjust i "fransgardiner" släpper in mycket ljus och känns luftiga. Rusta har haft billiga och bra (innan ialafall så kolla där) annars finns dom lite överallt. Lycka till!

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2023

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons