Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

8 meter fönster

Linelv

Linelv SE

Publicerat för nästan 12 år sen
Följ

Jag skulle vilja få tips och råd om vad man kan göra med dessa fönster. på sommaren kan man inte ha några blommor där alls,de dör av värmen. Skulle gardiner passa och vad för några iså fall?vilken stång?Jag har haft kappa där förr, och blombrädan står ut så jag tror inte man kan ha längre längder på dem.Tacksam för tips som kan få denna fönstervägg bättre än vad den är.

Buffagumman

Buffagumman, 2009-06-02

Du skulle kunna ha längder om du hänger gardingstången i taket istället för på väggen. I taket en bit ut från vägg så lutar de inte mot blombrädan. :-)

froggomam

froggomam, 2009-06-02

Jag skulle sätta upp en strikt o rak kappa över hela fönster partiet men göra nåt annat efter hörnet. Kappan skulle gå ner ca 25 % över fönstret. Sen skulle du kunna ha likadana ljuslyktor efter hela fönsterbrädan tända ljus kan man året om tycker jag. Ikea säljer panelländer på metervara, det kanske skulle funka som en kort kappa över hela partiet. Lycka till hur du än gör!

MarieL

MarieL, 2009-06-02

Jag skulle nog ha satsat på att ta bort fönsterbrädorna helt och ställt riktigt stora växter och prylar på golvet i stället. För att få det mindre plåttrigt och få fram fönstren. Måste du ha gardin? Ett alternativ kan vara kraftiga gardinlängder från taket som samlas i hop i ytterkanterna, typ hotell. bara en tanke

Thess

Thess, 2009-06-02

Måla träet vitt och häng upp lameller från taket som du kan dra för när det blir för varmt! Skitsnyggt och praktiskt!

LillaSandii

LillaSandii, 2009-06-02

Du kanske kan sätta upp rullgardiner eller hissgardiner. Då kan du ju dra ner dem när solen är allt för påträngande.
Numera finns ju så mycket snygga plastblommor om det skulle kunna vara ett alternativ istället för riktiga. Annars kan det ju räcka med några snygga lampor, lite ljuslyktor, nån vas...

Linelv

Linelv, 2009-06-02

ja,visst kan man det hissgardiner är juh en bra ide´. När det gäller palstblommor så har jag jätte mycket blommor på vintern då jag flyttar tillbaka alla blommor igen. Så inget plast jag satsar på kaktusar och pynt istället men det tåls att tänka på.Tack för tipset!

Linelv

Linelv, 2009-06-02

Jag har juh lameller bakom soffan(det syns på ett kort)blir inte det tårta på tårta då??

Linelv

Linelv, 2009-06-02

Jag har juh lameller bakom soffan(det syns på ett kort)blir inte det tårta på tårta då??Vad det gäller att måla vitt så måste jag göra det med alla lister och karmar,det går just i den där färgen och det känns som det ska göras men inte just nu.

Linelv

Linelv, 2009-06-02

ja en kappa är jag inne på men jag kan lika gärna vara utan,hissgardiner är jag åxå inne på men vilka ljuslyktor då???inga blommor sen på vintern??

Linelv

Linelv, 2009-06-02

det är åxå en jätte bra ide´ men vilka gardiner då??panel eller vad bli snyggast???inte panel tror jag det blir så klent mot fönstren skulle jag tro.....

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

• 1
  • 2
Nästa

Sida:

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2021

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons