Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Sovrum som behöver hjälp - 2008 på Eneborg

Giggi

Giggi SE

Publicerat för nästan 12 år sen
Följ

Vi har bestämt oss för att fräscha upp sovrummet. Bort med det lila och svarta och in med vitt! All hjälp tas tacksamt emot. Jag har speciellt svårt med att dekorera väggar så att det ser bra ut.

Vi bor i en 2:a på 64 kvm från 30-talet.

ikea,säng,malm,svart,vitt
shalita

shalita, 2009-05-23

Om du nu gillar vitt varför inte måla sängen o byrå/skåpet vitt? En stor vågrät spegel som fyller ut hela bredden över byrån tycker jag skulle bli fint. Sätt böckerna med omsorg i bokhyllan o kanske lite vita fina tidskriftssamlare (i samma stuk som lådorna bredvid sängen), coop har fina, finns nog på fler ställen. Varva med fina prydnader o tomrum i bokhyllan också. Sladduttaget ovanför huvudändan vid sängen var inte roligt, kan ni dra om det på en gång på nå vis? Är garderoberna så farliga som de är? Kanske byta ut handtagen?
Ursäkta många idéer, men jag visste inte riktigt vad du var ute efter. Hoppas nånting gav nåt! :) Nåt som är väldigt fint att ha vid sängen som vi har är ljusstakar/-hållare en på varsin sida uppe på väggen. O så lite annat mittcentrerat dekoration i mitten.

Giggi

Giggi, 2009-05-23

Tack så mycket för alla idéer!
Ja, vi har faktiskt funderat på att måla sängen och byrån i vitt. Mest jag som varit lite skeptisk till att måla byrån då den är i massivt trä, men om den inte är fin så spelar det ju ingen roll vad den är gjord av :) Vi ska försöka att inte fylla bokhyllan. Köpte den igår, så allt har inte kommit upp.

Jag gillar inte heller uttaget. Problemet är att det är det enda uttaget i hela rummet.Ska fråga hyresvärden hur krångligt det är att dra om. Kanske kan täcka med en tygtavla i någon form?

Tack så jättemycket :O)

Linasinredning

Linasinredning, 2009-05-23

måla byrån vit, och måla även sänggaveln det är inte alls svårt, har målat en malm i högblank åt en kompis en gång. in med nya gardiner i ljusa färger och kanske ett överkast lite filtar och söta kuddar :) det hade jag gjort, annars hade ni ett charmigt sovrum tycker jag :)

Giggi

Giggi, 2009-05-23

Vad för typ av färg ska man köpa så att det blir täckande? Oljebaserat, vattenbaserat? Är ingen höjdare på det nämligen :O)
Har du någon idé på accentfärg i rummet? Jag tänkte turkos med vet inte om det är en färg man tröttnar på i längden :)

Mvh,
Giggi

Linasinredning

Linasinredning, 2009-05-23

Ta en oljebaserad grundfärg och man kan ha i lacknafta för att få den så den verkligen sitter, sen köper du lackfärg och har på blir skitsnyggt! Accentfärg hmm, turkost tycker jag är jätte fint! Men lila, rosa är fint också, men jag hade nog kört på turkos, sen kan man alltid byta ut för det är inte så dyrt med olika kuddar och filtar :) Hoppas jag var till lite hjälp iallafall.

Mvh Lina

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2021

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons