Vi har köpt hus där badrummen behöver fräschas upp lite...vi har sagt att de ska totalrenoveras inom 3 år men nu vill jag piffa upp det lite...ska lasera träpanelen och måla väggarna i ljusgrönt...detaljer ska vara i valnöt typ hylla och spegel...men nu till frågan..vad F** gör man med en platsmatta som är i nästan orange färg, den är bra inte sliten och så men ful e den ändå... tänkte måla först men nej det tyckte inte färghandlaren....sen funderade jag på att fylla badrummet med små fina badrumsmattor som blir som helteäckningsmatta men hur praktiskt är det.... HJälp...alla tips välkomnas...
liralaraloppan, 2009-05-19
jag hade nog valt en vit vägg färg på vägg och målat pärlsponten i vitt. och en fin plast matta tex papelina i någon färg som du gillar och sedan ha handukar i samma färg. papelinamattorna finns med någon detaljer som själ lite uppmärksamhet från golvet tex en blomma eller en stjärna eller en rund cirkel.En ny spegel eller målla den i gissa....vitt kanske...
Melis, 2009-05-19
Ja, men färgen till badrummet är redan inköpt men det är en väldigt ljus grön så det blir ljus ändå. Hm får jag fråga vad pärlsponten är??? kanske dumt men ingen aning vad det är...och var kan man köpa dessa mattor som du skrev om...tack så mkt för tipsen...
liralaraloppan, 2009-05-19
pärlspont... hoppsan jag menade panelen.... ljus grönt blir nog fint . jag gillar ljust... man känner ju själv vilka färger man trivs med jag är just inne i en vit och cerise period.... sjukt. papelina finns lite överallt. de finns bla på nätet tror jag. iems i göteborg bla,...lycka till....
MIA_78, 2009-05-22
Trall kanske?