Vi ska nu renovera vårat kök... start nästa vecka...
Det är inte stort, tvärt om rätt så (jätte) litet (320x361 cm)
Hur ska vi bygga upp det med skåp för att få så mkt förvaring som möjligt??
Jag har suttit med diverse program och försökt få till det, men jag får det inte riktigt bra.
Vill ha en inbyggd häll på granitskiva... och så skulle jag vilja ha ugnen i arbetshöjd.
Tänkte ha micro och ugn i ett högskåp först brevid kyl och frys men där var det för smalt *grrr*.
Skulle man kunna ha ett högskåp längst till vänster (där diskmaskinen nu är) eller ser det jätte konstigt ut?
Kanske får jag ha ugnen under ändå :(
mawa, 2009-05-13
Era inspirationsbilder är jättefina, gillar kontraster vitt och svart. Valnöt är också fint som bänkskiva. Bor själv i hyresrätt så jag vet inte så mycket om byggmarkanden men finns det inte något tåligt granit eller fuskgranitgolv. Skiffergolv är snyggt men prismässigt har jag ingen aning!! Lycka till...spännande.
marion365, 2009-05-13
Jag har ett kök i samma storlek som är i behov av renovering. För att få plats med ugn bredvid kyl och frys så tänker vi satsa på en side-by-side kyl/frys. Där vinner man i alla fall 20 cm på bredden. //Marion
debbie, 2009-05-14
Självklart kan ni ha micro och ugn direkt till vänster, diskmaskin där besticklådorna är idag. Många har besticklådor under hällen, precis som era inspirationsbilder visar. Jag har en favorit som heter boniek, han har målat sitt kakel svart, lagt in ett svart golv och har svart kyl o frys. gå in på mig o titta på mina favoriter så hittar ni honom. Ni kan spara pengar genom att sälja eran kyl o frys. lycka till!!
jenguz, 2009-05-14
Tack så jätte mkt för ditt svar :)
Nu är hela köket utrivet och kört till tippen och min "plastpappa" eller vad man kallar det nu för tiden väntar på att vi ska bestämma oss och åka iväg och handla det som behövs... så nu får vi snart bestämma oss... hehe...
Ska titta in på din sida och se hur Boniek har det :)
jenguz, 2009-05-14
Vi har börjat fundera på att satsa på ett side-by-side ändå...
Men en kompis som har det säger att hon ångrar sitt köp av side-by-side pga. att det inte får plats så mkt i dem... de är ju mkt mindre än vanliga skåp....
Åhh alla dessa svåra val... *S*